Kolom die niet breder is dan nodig, maar wel breder wordt bij meer inhou

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Berichten
267
Hallo,

Ik zit regelmatig te klooien met breedtes van kolommen. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een nette oplossing te verzinnen voor het volgende probleem (terwijl mij lijkt dat het niet zo moeilijk moet zijn, maar ja).

Ik heb meerdere kolommen in een tabel die allemaal data bevatten. Deze data wordt gegenereerd via PHP en kan dus erg verschillen van lengte. Dit geldt voor alle kolommen. Hoe kan ik een kolom zo instellen dat deze een minimale breedte heeft en toch altijd breder wordt als dit nodig is (zodat ik dus nooit twee regels onder elkaar krijg in één cel).

Ik gebruik nu de volgende opzet om te zorgen dat kolommen niet smaller worden dan ik wil:
<td align="center" bgcolor="C60821"><div style="width:45px;">hier de data</div></td>

hiermee blijven kolommen inderdaad altijd minimaal even breed als de opgegeven breedte in de div tag. Hoe kan ik er nu echter voor zorgen dat de kolom altijd meegroeit als dit nodig is?

Als ik de breedte van de tabel in moet stellen weet ik namelijk van tevoren natuurlijk niet hoe breed alle kolommen bij elkaar zijn (en de tabel kan breder dan het scherm zijn dus 100% is geen optie). Hoe kan ik er dan toch voor zorgen dat alle kolommen zo breed worden als nodig is om de data op één regel te houden?

Alvast veel dank!
 
zet is in je <td> tag NOWRAP
al hoewel ik niet echt voor ben om dit soort dingen te doen, niet echt gebruiks vriendelijk.
 
Bedankt, werkt perfect. Ooit wel eens eerder gebruikt maar kennelijk weer weggezakt:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan