kolom kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

scratchtraxx

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Beste,

Is het mogelijk, om op een geautomatiseerde manier (via macros of VBA), een kolom van een gegenereerde tabel te kopiëren, en deze in een andere tabel te plakken als rij.

Korte schets v/d situatie:

Ik bereken nu de rotatie van de stock in ons magazijn, maar omdat ik een soort van opvolgingssysteem wil krijgen, zou ik automatisch een grafiek willen laten genereren.

Alvast bedankt voor de hulp!

Waarschijnlijk snapt niemand wat je precies bedoelt... Een kolom in een nieuwe tabel als Record kopieëren is namelijk niet zomaar te doen, omdat je elke Recordwaarde uit die kolom naar een Veld moet kopieëren in een andere tabel. Je moet dus in die tabel net zoveel kolommen (velden) hebben als je rijen (records) hebt in de oorspronkelijke tabel. En die velden moeten dan ook nog eens de juiste instellingen hebben.

Maar als ik het zo lees, dan zou je met een Kruistabel kunnen bereiken wat je wilt... In een kruistabel geef je namelijk één kolom aan die vervolgens wordt uitgesplitst in aparte kolommen, gebaseerd op de inhoud van dat veld, en daarbij wordt dus één record gemaakt voor alle waarden in die kolom. Oftewel: je toont de kolom als rij...

Waarschijnlijk snapt niemand wat je precies bedoelt... Een kolom in een nieuwe tabel als Record kopieëren is namelijk niet zomaar te doen, omdat je elke Recordwaarde uit die kolom naar een Veld moet kopieëren in een andere tabel. Je moet dus in die tabel net zoveel kolommen (velden) hebben als je rijen (records) hebt in de oorspronkelijke tabel. En die velden moeten dan ook nog eens de juiste instellingen hebben.

Maar als ik het zo lees, dan zou je met een Kruistabel kunnen bereiken wat je wilt... In een kruistabel geef je namelijk één kolom aan die vervolgens wordt uitgesplitst in aparte kolommen, gebaseerd op de inhoud van dat veld, en daarbij wordt dus één record gemaakt voor alle waarden in die kolom. Oftewel: je toont de kolom als rij...

Beste,

Ik heb geprobeerd om het op een goede manier uit te leggen, maar ik heb de laatste tijd veel bijgeleerd op zeer korte tijd, access is voor mij nieuw, dus kan nog niet alles uitleggen in de vaktaal :)

Heb je het al geprobeerd via een kruistabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan