Kolom met gemiddelde per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

RolandPricken

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo,

Wederom een vraag:

Ik heb 3 kolommen, een met datum/tijd, een getal en een reparatienummer. Bij elke reparatie (meerdere per dag) wordt dit getal opnieuw berekend.

Hoe stel ik in dat ik een kolom krijg met een gemiddelde van dit getal per dag?

@dinoshop: Ik denk niet dat een Excel oplossing gaat werken in SQL ;)
Hoe wil je het gemiddelde berekend hebben? Dat geef je namelijk niet aan; zoals je het vraagt (Gemiddelde per dag) komt er voor elke dag één record uitrollen, met een totaalgemiddelde. Is dat wat je wilt?

Een totaalgemiddelde per dag dan denk ik.

Van de 100'en individuele getallen had ik per dag graag een gemiddelde. Dus van de 'getallen' allemaal bij elkaar opgeteld van een dag en gedeeld door het totale aantal metingen per dag.

Dan krijg je zoiets:
Code:
SELECT Datum, Avg(Getal) AS Gem_Dag FROM [Tabelnaam] GROUP BY Datum

SELECT OLReparatieCode, OLDatumAankomst, OLDatumVertrek, CONVERT(float, ISNULL(OLDatumVertrek, GETDATE()) - OLDatumAankomst) AS TAT, LOCLocatie, LGP_Description, LOCGroep

FROM dbo.VIE_tblOrderLocatie INNER JOIN
dbo.tblGSM_Locatie ON dbo.VIE_tblOrderLocatie.OLLocatieID = dbo.tblGSM_Locatie.LOCID INNER JOIN
dbo.tblGSM_LocatieGroep ON dbo.tblGSM_Locatie.LOCGroep = dbo.tblGSM_LocatieGroep.LGP_Id
WHERE (LOCGroep = 13 OR LOCGroep = 12) AND (OLDatumVertrek >= @Vanaf AND OLDatumVertrek < DATEADD(day, 1, @Tot)) OR
(LOCGroep = 13 OR LOCGroep = 12) AND (OLDatumVertrek IS NULL)

Ik denk dat ik mijn vraag dien uit te breiden.

Dit is de query zoals ik die nu heb. Het TAT getal is het getal waar ik het gemiddelde van wil hebben. Zoals jullie zien wordt dit in de select uitgerekend. Dit getal wordt bij iedere reparatie uitegrekend, logischerwijs zijn er meer reparaties op een dag. Hoe zorg ik nu ervoor dat ik per dag een gemiddelde van dit TAT getal (gemiddelde van alle TAT waarden op 1 dag, per dag dus 1 TAT getal) te zien krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan