kolom met procentueel verschil: + wil ik groen - wil ik rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hi
ik heb een access kolom met proc. verschil toegevoegd, middels een formule. nu wil ik graag dat als een proc. verschil negatief uitvalt dat het in rood komt te staan, bij pos. groen.

is dit easy te doen via de eigenschappen. ik weet niks van de vb script omgeving.

groet
m.

Kijk maar eens bij menu "Opmaak" > "Voorwaardelijke opmaak" in de ontwerpweergave van het formulier. Wel eerst het veld waarvoor je de opmaak wilt maken selecteren.

mvg
Charles

Voorwaardelijke opmaak

Als je het formulier in de ontwerp stand hebt staan, selecteer dan het betreffende veld en kies uit het menu Opmaak voor Voorwaardelijke opmaak. Hier kun je voorwaardes instellen en de bijbehorende opmaak definieren.

hoi
bedankt
maar ik heb slechts een formulier op de query op te roepen en te exporteren naar excel.
ik wil de lijst (de SQ die gegenereerd wordt) kleurtjes geven, dat gaat dus niet?

Kleur in excel of access?

Wil je nu de kleur veranderen in access of in excel? Als de kleur uiteindelijk in excel moet komen te staan, dan is het makkelijker om een excel-sjabloon te gebruiken waarin je de voorwaardelijke opmaak instelt. Je kunt dan je gegevens uit access samenvoegen met het excel-sjabloon, in plaats van exporteren. De standaard export-functionaliteit van access is waarschijnlijk te beperkt om de opmaak in te stellen, al weet ik dit niet helemaal zeker. Wellicht dat Charles meer weet?

Laatst bewerkt:
in access. maar er wordt hier steeds gesproken over het formulier. ik heb wel een formulier maar dat bestaat slechts uit 2 knoppen

1) query oproepen
2) exporteren naar excel

ik wil direkt de kleuren in bepaalde kolommen in de query aanpassen.

Toch formulier

Volgens mij is het niet mogelijk de opmaak van kolommen in een query voorwaardelijk op te maken. Maar het is eenvoudig genoeg om de query te presenteren in een doorlopend formulier, maak bijvoorbeeld een nieuw formulier op basis van je query en kies dan voor automatisch in tabelvorm. Je kunt dan het formulier openen in plaats van rechtstreeks de query.

Laatst bewerkt:
sorry maar ik kan niets veranderen aan "solved" "not solved" optie, ook al ben ik ingelogd.
? enkele weken geleden ging dat wel.

>>"Maar het is eenvoudig genoeg om de query te presenteren in een doorlopend formulier, maak bijvoorbeeld een nieuw formulier op basis van je query en kies dan voor automatisch in tabelvorm"

ik probeer een subform aan te maken, maar dat blijft leeg, hoe doe ik de hierboven beschreven stap? de query presenteren in het formulier?

Nieuwe form

Ga naar de formulieren en druk op Nieuw, selecteer je query en kies voor automatisch in tabelvorm, met ok wordt je formulier aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan