Dank voor je reactie Harry,
Dit is toch niet wat ik bedoel. Ik heb mijn vraag ook iets te kort door de bocht gesteld zie ik nu. Eens kijken of ik het beter kan uitleggen.
Hoe ik zelf kan sorteren in excel weet ik, maar ik wil dat dit 'automatisch' gebeurt. Dwz dat (in mijn oorspronkelijke voorbeeld bijlage) wanneer in kolom B iets aangepast wordt er in kolom D automatisch en zonder tussenkomst van de gebruiker opnieuw gesorteerd wordt. Heet dat 'dynamisch' in prog.taal?
Dus in cel D2 een formule die ik dan doortrek naar beneden. Dit is wat de formule moet doen:
zoek in kolom B naar 'noodzakelijk', start bovenaan, wanneer gevonden zet bijbehorende waarde uit kolom A in D1 (en vervolgens D2 etc)
wanneer geen 'noodzakelijk' meer wordt gevonden, zoek in kolom B naar 'zeer belangrijk', start bovenaan, wanneer gevonden zet bijbehorende waarde uit kolom A op de eerstvolgende vrije positie in kolom D
wanneer geen 'zeer belangrijk' meer wordt gevonden, zoek in kolom B naar 'belangrijk', start bovenaan, wanneer gevonden zet bijbehorende waarde uit kolom A op de eerstvolgende vrije positie in kolom D
wanneer geen 'belangrijk' meer wordt gevonden, zoek in kolom B naar 'van enig belang', start bovenaan, wanneer gevonden zet bijbehorende waarde uit kolom A op de eerstvolgende vrije positie in kolom D
wanneer geen 'van enig belang' meer wordt gevonden, zoek in kolom B naar "" (leeg veld), start bovenaan, wanneer gevonden zet bijbehorende waarde uit kolom A op de eerstvolgende vrije positie in kolom D
Ik heb bovenstaand geprobeerd met een ALS formule, maar loop dan al snel tegen het maximaal aantal geneste ALS aan. Dat werkt dus niet.
Any ideas?
gr,
Wilbert