• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom V aanpassen afhankelijk van inhoud kolommen L, P en T

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Er komt nu een heel verhaal maar ik weet even niet hoe ik dit korter kan omschrijven.

Ik gebruik voor mijn werk een tabel met meer dan 2000 producten met bijbehorende omschrijving.
In deze tabel staat onder andere ook het interne nummer, de artikelnummers, leverancier, fabrikant en per locatie de plek waar ik het product kan vinden zoals kast 1, stelling 1, magazijn, enz. enz..

De producten worden soms wel op 3 vestigingen van ons bedrijf gebruikt dus heb ik in de lijst 3 kolommen staan met de naam: locatie A use, Locatie B use, Locatie C use.
Locatie A is kolom L, locatie B = kolom P en locatie C = kolom T
Als iets op een bepaalde locatie word gebruikt staat er in die kolom per product een vinkje en zo niet een kruisje. (lettertype Marlett, letter a of r)

Nu wil ik een kolom toevoegen (kolom V) met de naam: In gebruik op elke locatie.

Wat ik wil: Staat er bijvoorbeeld in kolom L op regel 2 een kruisje (r) en in de kolommen P en T een vinkje (a) dan moet er in kolom V op regel 2 automatisch “kruisje vinkje vinkje” (raa) komen te staan.
Dan zie ik in één oogopslag op welke locatie een product wel of niet word gebruikt.

Kan dit gerealiseerd worden in Excel 2016 (thuis), excel 2010 (werk) bijvoorbeeld via vba of voorwaardelijke opmaak, of wil ik nu iets wat totaal onmogelijk is?

En nu moeten wij dat voor u uittypen?

Beste,

Wanneer wordt er een kruisje of een vinkje geplaatst?

Het is al laat maar ik heb het voorbeeldbestand van Joost1 getest en dit is precies wat ik nodig heb.

Bedankt allen voor het reageren en Joost1 voor de uiteindelijke oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan