• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom van getal naar tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

sveneu

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2012
Berichten
5
Goedemiddag.

Ik heb een excel document met kolommen waar bestelnummers in staan.
De bestelnummers zijn momenteel ingesteld bij celeigenschappen als: Speciaal -> Codigo Postal.
Dus het bestaat nu altijd uit 4 cijfers. (b.v 0045, 0467, 5323 enz.).

Wanneer ik dit excel document ga inladen in ons kassa systeem dan worden de nullen weg gelaten.
Dan wordt bovenstaande dus ingeladen als: 45, 467 en 5323.
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf van ons kassa systeem en er werd mij verteld dat ik de bestelcode kolom moest weergeven als tekst.

Wanneer ik dat doe dan komt er in Excel ook direct de getallen zonder de nullen te staan.

Weet iemand hoe ik de cellen met de nullen ervoor in 1x kan omzetten naar een tekst cel met de bijhorende nullen? Of is dit niet mogelijk?

Groeten
 
Als de getallen in kolom a staan dan kan je in een andere kolom deze formule zetten.

PHP:
=HERHALING("0";4-LENGTE(A1))&A1
 
in VBA:

Code:
Sub M_snb()
   [A1:A3000] = [index(text(A1:A3000,"'0000"),)]
End Sub
 
Als de getallen in kolom a staan dan kan je in een andere kolom deze formule zetten.

PHP:
=HERHALING("0";4-LENGTE(A1))&A1

Bedankt voor deze oplossing! Het werkt!
Is het evt. ook nog mogelijk te filteren? Er staan bij sommige bestelcodes een letter voor namelijk. Bijvoorbeeld: S1709 (S staat voor SET).
Dus een filter die kijkt of de bestelcode niet begint met een letter.

Nogmaals dank.

@snb:
Ik ben niet zo heel bekend met Excel. Daarom zou ik ook niet weten wat VBA is.
 
Laatst bewerkt:
Even kijken of het een getal is.:d

PHP:
=ALS(ISGETAL(A1);HERHALING("0";4-LENGTE(A1))&A1;A1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan