Kolom zoeken en copieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boeije

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo VBA experts,

Ik probeer een tool in elkaar te zetten en moet daarvoor 2 kolommen selecteren en kopieeren, boeven beide kolommen staat hetzelfde nummer. Het nummer wordt ingegeven in een combobox op een userform. Ik kom al op het juiste tabblad :).

Bekijk bijlage Voorbeeld blad.xlsx

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Waar is de user form?
Waar naartoe moet gekopiëerd worden?
Wat bedoel je met : Ik kom al op het juiste tabblad?

Het userform hoort bij een blad dat veel te groot is om te plaatsen, maar dat deel is klaar. Ik kom via het userform al op het juiste tabblad, maar moet dan op dat tabblad nog de juiste kolom selecteren en kopieren. Het plakken moet in een te openen bestand worden geplakt, ook dat lukt me zonder probleem.

Dit zou het moeten doen

Code:
Option Explicit

Sub CopyCol(MyCol As Long)
Dim lngCol  As Long

On Error GoTo errEnd

With ActiveSheet
        lngCol = Application.WorksheetFunction.Match(MyCol, .Range("B1:UW1"), 0)

.Range(.Range("B1").Offset(0, lngCol - 1), .Range("B1").Offset(0, lngCol).End(xlDown)).Copy

ActiveWorkbook.Sheets("Sheet3").Range("E1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
        Application.CutCopyMode = False

End With

errEnd:
End Sub

Sub test()

Call CopyCol(22218)
End Sub

Ik kopieer de kolommen naar Sheet3\E1 kwestie van ze ergens te dumpen.
Dat zal je nog moeten aanpassen in de CopyCol routine.
Misschien moet je de locatie als 2de argument meegeven aan CopyCol dan blijft het een universele routine.

Je hoofdcode die de 2 kolommen moet kopiëren moet dan enkel de routine aanroepen met het nummer als argument. Dat is de "test" routine.

Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan