vijverbegeman
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 apr 2007
Ik heb twee queries gemaakt. Op basis van de eerste query haalt een tweede query andere gegevens op. Query1 haalt projectgegevens (nr, naam) op, query2 haalt gegevens op van de relaties die aan dat project gekoppeld zijn. Bijvoorbeeld bij een huizenbouwproject haalt query2 de gegevens op van de projectontwikkelaar, de architect of aannemer. De tweede query is ingevoegd als subgegevensblad (Na het uitvoeren van de eerste query: Invoegen Subgegevensblad). Je krijgt dan na het uitvoeren van de eerste query van die plusjes voor de records waarmee je "door kan drillen" naar de gegevens van de tweede query.
Lijkt me duidelijk zo. Tot zover werkt het eigenlijk foutloos.
Wanneer een gebruiker na het draaien van query1 op een plusje klikt en vervolgens bij een kolom de veldbreedte wijzigt, krijgt hij bij het afsluiten van de query de vraag of de query opgeslagen dient te worden ("Wilt u de wijzigingen in de indeling van de query <querynaam> opslaan?") . Wanneer voor "ja" wordt gekozen, verdwijnt de tekst uit de gehele query. Bij Nee geen problemen overigens, maar ja, de tool wordt straks door een groot aantal mensen gebruikt, dus dan krijg je geheid problemen.
Bedankt voor je antwoord!
Lijkt me duidelijk zo. Tot zover werkt het eigenlijk foutloos.
Wanneer een gebruiker na het draaien van query1 op een plusje klikt en vervolgens bij een kolom de veldbreedte wijzigt, krijgt hij bij het afsluiten van de query de vraag of de query opgeslagen dient te worden ("Wilt u de wijzigingen in de indeling van de query <querynaam> opslaan?") . Wanneer voor "ja" wordt gekozen, verdwijnt de tekst uit de gehele query. Bij Nee geen problemen overigens, maar ja, de tool wordt straks door een groot aantal mensen gebruikt, dus dan krijg je geheid problemen.
Bedankt voor je antwoord!