Kolombreedte in subformulieren aanpassen in Access 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Na lange tijd niet meer te hebben gewerkt met subformulieren ben in er nu opnieuw mee bezig.
Ik vraag me af wat de meest efficiënte manier is om de veldbreedte te bewaren. Manueel aanpassen in de form view en dan op de save knop klikken werkt niet, na heropenen terug de originele breedte.
Nu heb ik voor één veld een sub gemaakt bij het load event:
Code:
Private Sub Form_Load()
LicenceID.ColumnWidth = 254 * 5
End Sub
Maar dat lijkt me niet efficiënt, ik zou dat dan voor elk veld moeten doen.
Bestaat er zoiets als een autofit method?

Nu dacht ik wel dat ik dat in oudere versies van Access gewoon zonder VBA heb opgelost of vergis ik me?

Gebruik een doorlopend formulier een niet de Gegevensbladweergave.

maar dan wordt het subformulier toch niet als een tabel getoond?
Moet je m.i. ook helemaal niet willen. Gruwelijke weergave, en je kunt er niks mee. Bovendien kun je een doorlopend formulier er echt wel uit laten zien als een Gegevensweergave. Net zoals je Douwe Kroese kunt opmaken als Neelie Kroes. Beide zou je niet moeten willen :).

Ik dacht dat het vroeger gemakkelijker ging. Toen was de plastische chirurgie nochtans niet zo ver gevorderd als nu :)
Ik vond heel dat ontwerpgedoe vroeger veel makkelijker

De vooruitgang hou je niet tegen :). Neelie Smit trouwens ook niet... Zet in een doorlopend formulier de tekstvakken tegen elkaar, gebruik grijze lijnen en je ziet het verschil niet. Maar je hebt dan wél een echt formulier, en je kunt dat dus echt programmeren. Waarom mensen tóch vasthouden aan de Gegevensbladweergave? Geen idee, en eigenlijk wíl ik het ook niet weten :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan