• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolombreedtes vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo mensen,

Daar was ik weer met een vraag: Ik heb in excel een doc gekoppeld aan de databasequery van access. Nu wil ik iets andere kolomkopnamen hebben dan wat in de query staat. Dat heb ik nu door die van de query te verbergen en een rij daarboven de nieuwe namen te plaatsen. Maar deze zijn langer dan de namen uit de query zelf, dus dat betekent waneer ik de gegevens vernieuw de helft van de namen weer inzicht komt. Dus wil ik weten of iemand weet of die kolombreedtes kunt vastzetten. Dus ik de gegevens vernieuw dat dan de kolombreedtes zo breed blijven zoals ik ze heb ingesteld. Weet iemand hoe dit moet??

Je zou de breedtes in kunnen stellen via een macro en deze meteen laten draaien na het verversen van de querie.

Misschien is deze "automatische" macro (te plaatsen in het betreffende werkbladvenster) iets voor je:

Private Sub worksheet_activate()
Columns("A:T").ColumnWidth = 14
End Sub

fra

Ja deze is perfect, ik heb hem per kolom gemaakt, werkt goed.:thumb:

Maar bestaat er nu ook nog een VBA code (die ik onder deze code kan zetten) waarmee ik de gegevens in een bepaalde kolom kan centreren of automatisch vet maken. Dus met 1 klik op de knop m'n hele tabel qua lay-out kan maken? Dus centreren, links uitlijnen, vet, enz. Ik heb niet zo'n held in het programmeren in VBA.
Alvast bedankt:D :thumb:

Sry, nog wat vergeten, is er ook de mogelijkheid als code om bepaalde kolommen af te ronden op 2 decimalen? En andere kolommen juist niet?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Japsur
Maar bestaat er nu ook nog een VBA code (die ik onder deze code kan zetten) waarmee ik de gegevens in een bepaalde kolom kan centreren of automatisch vet maken. Dus met 1 klik op de knop m'n hele tabel qua lay-out kan maken? Dus centreren, links uitlijnen, vet, enz. Ik heb niet zo'n held in het programmeren in VBA.
Jazeker, dat kun je eenvoudig toevoegen zonder dat je vba kent. Start de opname van een macro en maak dan het werkblad op zoals je dat wenst. Na de opmaak en stoppen van de opname kopieer je de code naar de macro die je op dit moment al hebt.

fra

Bedankt, lekker snel antwoord, b-tje stom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb. Maar ja, dit is pas de eerste keer dat ik met macro's in excel werk dus, maar het is gelukt, gewoon helemaal perfect nu, bedankt iedereen!:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan