• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolomen groeperen bij een beveiligdblad (excel 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als we dan toch adviezen mogen geven: start een nieuwe vraag en begin met jouw voorbeeldbestand.
Waarom maak je geen gebruik van de suggesties die je krijgt ?, zoals hier ?

Met dit bedoel ik om het via een workbookchange event te doen met een intersect macro , indien het een volleige macro was had ik hem tussen de tags gezet , ik wilde maar zeggen dat het eventueel via deze richting moet gezocht worden

Groeperen

Snb,

Na deze opmerking ga ik het in een nieuwe topic starten.

Ik had ook uw suggestie uitgeprobeerd maar ik kreeg daar foutmeldingen bij. Ik kreeg daar als melding: Compileerfout Een variabele is niet gedefinieerd

het is niet mijn bedoeling om het forum te vervuilen. Daarom was ik met deze topic verder gegaan. Ik was heel tevreden met de functie die ik had opgekregen. Alleen één groot nadeel voor mij is dat je de macro moet inschakelen. Maar ik ga nogmaals uw code gebruiken in mijn voorbeeld file.

Ik werk heel de dag in excel maar heb vrijwel nooit macro's nodig. Kan daar dus alleen mee werken door ze op te nemen of door tips van dit super forum.

Laatst bewerkt:
test deze plaaatsen in sheet 3
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Columns("R:R"), Target) Is Nothing Then

ActiveSheet.Unprotect "Secret"
            Target.Offset(0, 0).Locked = True
            ActiveSheet.Protect "Secret"

End If

End Sub

Groeperen

Trucker10,

Het werkt goed. Maar wat wordt bedoeld met sheet 3.

In mijn basisbestand heb ik de volgende bladen

Urenbegroting, Headcount direct personeel, Direct kosten, Totaal en Totaal(2)

Waar moet ik dan de code neerzetten die u aangaf.

Ik had ook uw suggestie uitgeprobeerd maar ik kreeg daar foutmeldingen bij. Ik kreeg daar als melding: Compileerfout Een variabele is niet gedefinieerd
Verwijder de regel
Option Explicit

Trucker10,

Het werkt goed. Maar wat wordt bedoeld met sheet 3.

In mijn basisbestand heb ik de volgende bladen

Urenbegroting, Headcount direct personeel, Direct kosten, Totaal en Totaal(2)

Waar moet ik dan de code neerzetten die u aangaf.

Ik heb ergens een afslag gemist " Het werkt goed. Maar wat wordt bedoeld met sheet 3."
Hoe heb je kunnen testen ?
Ik doe er je voorbeeld bestandje bij , normaal haal ik ze via de mobile der niet af ( MB lopen op :evil: )

Bijlagen

Groeperen

Trucker10,

Ik zat een poosje in bespreking.

Ik heb uw bestand gedownload maar daar zie ik geen veranderingen in tov mijn bestand.

Mijn vraag is moet ik onderstaande code in al mijn werkbladen gaan plaatsen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Columns("R:R"), Target) Is Nothing Then

ActiveSheet.Unprotect "Secret"
            Target.Offset(0, 0).Locked = True
            ActiveSheet.Protect "Secret"

End If

End Sub

. De witte blokken mogen alleen door de personen gewijzigd worden die het wachtwoord kennen.

De macro werkt dus perfect. Alleen de macro moet altijd ingeschakeld worden..

Ik heb me op volgende gebaseerd

Als je nu 1 van die cellen uit kolom R wil wijzigen komt die pop up ( windows excel ) als jij in jouw bestandje het wachtwoord afzette kom je de ganse rij aanpassen en als je vergat om het paswoord ( bladbeveiliging ) terug aan te zetten kunnen diegene achter jouw ook nog die cellen in kolom R wijzigen , met de intersect macro die er nu staat wijzig je 1 cel en nadien staat het blad terug beveiligt zodus die kolom R is terug save ;
Ik heb het gevoel dat ik verkeerd gedacht heb over jouw probleem . Ik zal het nog eens rustig bekijken , of zoals snb al aangaf > nie'uwe topic > duidelijke omschrijving .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan