kolomen laten zien in querie o.b.v keuzelijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter sfr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sfr

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Hallo

Ik zou graag in een tabel met vinkjes aan willen geven of bepaalde kolomen zichrbaar zijn in een queire. Met rijen id dat gemakkelijk natuurlijk want dat sluit je bepaalde waarde uit. Maar kun je dit ook met kolomen doen.

Dus als voorbeeld. Ik heb een tabel met 100 kolomen, maar door middel van een querie wil ik dat er van de 100 maar 50 zichtbaar zijn, omdat voor een bepaalde handeling die andere 50 overbodig zijn.

Iemand enig idee hoe je dat voor elkaar kan krijgen
m.vr.gr

Hier is een erg simpele oplossing:
Je moet je query samenstellen door de benodigde velden aan je query toe te voegen.
Maak een form met twee tekstvelden en vul daarin de veldnamen van de tabel die je wilt zien.
Code:
strSql = "Select " & me.txtVeld1 & ", " & me.txtVeld2 & " from tabel"
Je hebt nu een query gemaakt die je kan bewaren en uitvoeren.

HTH:D

beste guus2005

Ik heb het gelijk even uitgeprobeert maar krijg het zo 123 nog niet aan eht werk.
Ik heb even een voorbeeld genmaakt in de bijlae. Met 1 tabel en 1 Formulier emt 2 tekstvelden zoals je aangaf.
Ik ben er van uit gegaan dat de code in VB moet komen, deze heb ik onder de knop gezet.
Ik ken VB een beetje dus wellicht moet het daar helemaal niet.
Mocht je nog zin en tijd hebben en je zou er even naar willen kijken dan alvast super bedankt
Alvast bendakt voor je reactie

Bijlagen

zip

sorry, krijg je als je nieuw bent. Ik moet even zip downloaden, die staat hier er niet op. Moment graag...

Zipfile voorbeeld

Oke daar zijn we weer. Nu met ZIP file
m.vr.gr

Ik meende ook dat het standaard in XOP zit maar mijn computer denkt er anders over. :-)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb je veldnamen ook even aangepast. gebruik daar nooit meer numerieke waarden voor. dat gaat gegarandeerd fout!

Enjoy!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan