• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomgegevens naar rijen kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Hoe kan ik gegevens uit een kolom kopiëren naar een rij of omgekeerd?
Ik wil bijvoorbeeld A1:A10 kopiëren naar B1:K1 of omgekeerd.

Markeer A1:A10
Kies kopieren
Plaats de cursor in B1
Kies bewerken
Kies plakken speciaal
kies transponeren
klik op OK

Dankjewel Jan,
dit werkt inderdaad. Ik wil echter een stap verder gaan.
Uitgaand van hetzelfde voorbeeld. A1:A10 zijn variabele gegevens. Nu wil ik dat B1=A1, C1=A2, D1=A3, E1=A4, F1=A5, G1=A6, H1=A7, I1=A8, J1=A9 en K1=A10.
Kan dit alleen door het in iedere cel intypen van de formule of kan ik dit na het invoeren van de eerste of eerste twee formules doortrekken of op een andere manier snel invoeren?
Kingswood

In die gevallen tik ik het meestal zelf in of het moeten er heel veel zijn. Dan wil ik nog wel eens een macro van maken, maar vaak is zelf tikken net zo snel.

Je zou ook nog onderstaande formule kunnen gebruiken.
=INDIRECT("A"&KOLOM()-1)
Hiermee gebruik je het kolomnummer waar de formule instaat om het rijnummer te bepalen waaruit je de brongegvens haalt.

Staat de formule in D1 en wil je hier de gegevens uit A3 in hebben, dan trek je dus 1 van het kolomnummer af. (D is kolom 4)

Deze formule kun je dan in B1 t/m K1 zetten.

Ha jan,
De formule die je meestuurde =INDIRECT("A"&KOLOM()-1) werkt mooi.
Hoe moet ik de formule aanpassen als ik op deze wijze gegevens uit een bepaalde rij naar een kolom wil kopieren?
Groetjes Kingswood

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan