• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomgetal fixeren in de formule "Vergelijken"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan93

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2016
Goedemiddag,

=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1;VERGELIJKEN($G3;Tabel1[Art.nr.];0);6);"")

In deze formule zoekt excel naar een waarde in Tabel1 in kolom 6 die bij het artikelnummer hoort wat ik in G3 heb ingevuld. Het volgende probleem doet zich voor:
Wanneer ik in Tabel1 een kolom voor kolom 6 toevoeg, wordt kolom 6 kolom 7. Vervolgens zoekt de formule in de verkeerde kolom, namelijk nog steeds in kolom 6 ipv 7.
Ik heb het al proberen op te lossen door de kolommen in Tabel1 te voorzien van een naam en die naam in te voeren ipv het getal 6, maar dit pikt excel niet.

Wie heeft hier wel een oplossing voor?

Dank

Als het een Listobject (tabel) is, heeft elke kolom een naam.
Zet die naam in de formule.

Vertel er ook bij waar die formule staat.

:o OOPS. Hij komt meerdere keren voor, maar neem als voorbeeld het werkblad "aankopen" kolom F "merk".
Maar hij komt ook voor in de kolommen "maatschappij, omschrijving, prijs" en op in de werkbladen SST GRT en SST GT V2.

Zou dit voldoen?

tabblad 'aankopen'.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1;VERGELIJKEN($G2;Tabel1[ART.NR.];0);KOLOM(Tabel1[MAATSCHAPPIJ]));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan