• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomkleuren aanpassen icm met datum en voortgangsstatus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarieLouise123

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2015
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik ben bezig om een planning in Excel te maken en ik heb kolommen waar activiteiten een start en een einddatum hebben. Die wil ik in kleur ("op schema" (groen), "achter op schema" (oranje), "kritisch" (rood)) weergeven in planning die erachter staat. Is dit mogelijk en hoe?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Gr,

Marie-Louise

Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst welkom bij HelpMij! Kun je een voorbeeld bestandje meesturen, dat kijkt altijd wat makkelijker. En op basis waarvan wil je de kleuren laten aanpassen? Je kunt overigens met <Voorwaardelijke Opmaak> een heel eind komen :).

De voorwaardelijke opmaak ken ik enigszins zoals je ziet in kolom L, maar nu zou ik graag willen dat als je kolommen H t/m K vult qua datum deze verschijnt in kleur in kolommen P t/m AO. Moeilijkheid zit hem in dat je originele start- en einddatum (kolommen H en J) hebt maar deze kan aangepast worden (kolommen I en K).

De moeilijkheid zit 'm er eerder in dat ik niet snap wat je zou willen zien. Kun je het voorbeeldje niet zodanig bewerken (met vaste kleuren bijvoorbeeld) dat we kunnen zien wat je als resultaat zou willen hebben? Want ik snap je bedoeling niet. Ik zie wel lege cellen in P t/m AO, maar waarom zou er een kleur in moeten bij de ene cel, en waarom niet bij een ander? En welke kleuren zou je dan willen zien, en op basis waarvan moeten ze veranderen?

Beste Octafish,

Ik heb het voorbeeld aangepast, incl legenda. Ik hoop dat de toevoegingen het verduidelijken, anders hoor ik het graag. Bedankt ook voor je geduld en moeite om mee te denken!

Bijlagen

We blijven gewoon meedenken, da's goed voor de bloeddoorstroming :D. Maar al wordt het een klein beetje duidelijker, helemaal scherp zie ik het nog niet. Laten we als voorbeeld eens naar rij 10 kijken: daar heb je een startdatum van 16-2-2015 en een einddatum van 5-6-2015. Lijkt mij dat dit project nog loopt gezien de huidige datum. Daarvan heb je de cellen AD:AG oranje gemaakt, en de cellen AH:AS rood. Waarom zijn de eerste 4 cellen oranje en de rest rood? Ik zie nog steeds geen oorzakelijk verband tussen datum en kleur.

Tevens zit in je formule een datum vergelijk.
Deze verwijst o.a. naar cel AZ9
Hier staat echter 'nvt'
Een vergelijking tussen datum en tekst gaat dus niet.

Hoi Popipipo,

Kolommen AZ, BA waren een poging om het voor elkaar te boksen wat ik voor ogen had, maar dat is helaas bij een mislukte poging gebleven.

Mbt verband tussen datum en kleur OctaFish: oorspronkelijk had de activiteit op 2 februari moeten beginnen maar is pas op 16 februari begonnen dus vandaar de kleur oranje want achter op schema mbt startdatum. De activiteit had klaar moeten zijn op 13 maart maar is verschoven naar 5 juni. Vandaar vanaf 13 maart rood.

PS: Ajb rij 5 in de planning even aanklikken (rij onder de maandaanduiding) en op zwarte kleur zetten qua lettertype: is ook een formule.

@marielouise123: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb de titel van je vraag aangepast. "Help" zegt immers niets over je probleem.;)

Succes met je vraag.

Beste frankwannet,

Bedankt, maar zou de titel dan mogen zijn Kolomkleuren aanpassen icm datum en voortgangstatus? :D

Help! was idd de emotie die sprak toen ik het onderwerp aanmaakte...:o

Nog een vraagje: Nu de titel is veranderd van het onderwerp, weten de mensen die gereageerd hebben dit onderwerp dan nog te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan