• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomkoppen transformeren naar rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichieRich49

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Geachte forumleden,

ik heb vanuit Access een querie gemaakt en geexporteerd naar Excel. Nu wil ik eigenlijk alle kolomkoppen (horizontaal) in één kolom zetten zodat alles verticaal onder elkaar komt.Dus alle kolomkoppen worden dus een rijen.

Is daar een optie voor? en zo niet, kun je vanuit Access de tabelnamen kopiëren naar Excel in rijen i.p.v. kolommen? want daar gaat het dus uiteindelijk om.

Alvast bedankt.

Richie

Geachte forumleden,

ik heb vanuit Access een querie gemaakt en geexporteerd naar Excel. Nu wil ik eigenlijk alle kolomkoppen (horizontaal) in één kolom zetten zodat alles verticaal onder elkaar komt.Dus alle kolomkoppen worden dus een rijen.

Is daar een optie voor? en zo niet, kun je vanuit Access de tabelnamen kopiëren naar Excel in rijen i.p.v. kolommen? want daar gaat het dus uiteindelijk om.

Alvast bedankt.

Richie

Je kunt de kolommen kopiëren en vervolgens via Bewerken - Plakken Speciaal transponeren zodat ze verticaal komen te staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan