• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen automatisch vullen in een ander tabblad bij een bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

buurman90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Goededag,

Ik heb een vraag: Ik ben bezig met een bepaald overzicht (zie test bestand). Ik wil dat als in het eerste tabblad kolom "S" is gevuld met een datum dat dan automatisch een aantal kolommen van die regel gekopieerd worden naar tabblad 2.

Vanuit tabblad 1 moet kolom B gekopieerd worden aar kolom A, Kolom C naar kolom B, Kolom D naar Kolom C, Kolom E naar Kolom D, Kolom J naar Kolom F, Kolom T naar Kolom G, Kolom S naar Kolom J en Kolom U naar Kolom L.

Ik heb geen idee of dit mogelijk is. Ik ben nog een beste noob als het gaat om excel.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Groet, Sven

Bijlagen

Bv.

In werkbladmodule van blad1.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Column = 19 And Target.Row > 1 And IsDate(Target) Then
  With Target
    Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 12) = Array(Cells(.Row, 2), Cells(.Row, 3), Cells(.Row, 4), Cells(.Row, 5), "", Cells(.Row, 10), Cells(.Row, 20), "", "", CDate(Cells(.Row, 19)), "", Cells(.Row, 21))
  End With
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan