• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen automatisch vullen vanuit ander tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin888

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
3
Goedemiddag allemaal,

Op dit moment ben ik mijn hoofd aan het breken over het volgende.

Ik heb een werkblad met twee tabbladen.

Blad1: Kolom A bevat biednummers (veiling), kolommen B tot en met G bevatten persoonsgegevens.

Blad2: Kolom A bevat de aangeboden kavels, kolom B zal het biednummer bevatten van de persoon die het hoogste bod heeft geplaatst.

Het is nu de bedoeling dat de kolommen C tot en met H automatisch worden gevuld middels de gegevens uit Blad 1.

In het voorbeeldbestand heb ik in het tabblad 'Biednummers' een fictieve persoon aangemaakt voor biednummer 5, deze persoon heeft het hoogste bod geplaatst op kavel 1. Nu wil ik dus dat de persoonsgegevens worden overgenomen op het tabblad 'Kavels'.

Alle hulp wordt enorm gewaardeerd :)

Bij voorbaat dank!




Bekijk bijlage Voorbeeld Excel werkblad.xlsx
 
Beste Erwin, welkom op het forum:)
Ik heb nog iets liggen die je vraag beantwoord.
Pas ik eventjes aan volgens uw vb,dan krijg je straks een mogelijke oplossing (als niemand mij voor is)
 
ik vind geen kavel nummer in je tabblad biednummers

Dat klopt, het tabblad biednummers is enkel bedoeld om iedereen die deelneemt aan de veiling een nummer toe te delen.

Wanneer dan kavel 1 ter veiling wordt aangeboden en de persoon met biednummer 5 wint wil ik graag dat ik enkel op het tabblad kavels het biednummer hoef in te vullen en dat de rest dan automatisch wordt aangevuld.

Het uitleggen van mijn kant is ook het lastigste, ik probeerde ook al via Google een antwoord te vinden maar ik liep vast omdat ik de juiste zoekterm niet kon vinden.

Beste Erwin, welkom op het forum:)
Ik heb nog iets liggen die je vraag beantwoord.
Pas ik eventjes aan volgens uw vb,dan krijg je straks een mogelijke oplossing (als niemand mij voor is)

Op dit moment ben ik aan het knoeien met verticaal zoeken, volgens mij ligt hier de oplossing. Alleen lukt het nog niet helemaal.

Alvast bedankt voor de hulp, ik kijk uit naar je reactie :)
 
Kijk eens of zoiets de goede richting uitgaat?
 

Bijlagen

  • bieders.xlsb
    31,9 KB · Weergaven: 51
Deze ga ik zeker ook voor andere doeleinden gebruiken
Mooi zo:thumb:
Zelf vind ik het wel een leuk projectje, zal er deze week nog wat verder aan prullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan