• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
In een werkblad weet ik hoe je de kolommen van A tot E, de kolommen F en G niet, en de kolom H kan op maken om daarna het werkblad te beveiligen.

Nu boven aan kolom H, cel h1, moet ik telkens een andere naam inbrengen. maar daardoor moet ik telkens elk werbklad ontgrendelen, een nieuwe naam invullen en dan telkens weer de kolommen van A tot E en de kolom H opmaken om daarna het blad te beveiligen.
Kan ik dit niet op een sneller en eenvoudige manier doen.
GRoeten

Lode

Toegevoed een voorbeeldBekijk bijlage Uurrooster.xlsx

Lode2008

Via celeigenschappen is het mogelijk om een cel te deblokkeren. Hierdoor is het mogelijk om in een beveiligd werkblad een cel te wijzigen.

Waarom haal je de beveiliging niet van cel H1, als je die toch steeds wil veranderen.
En anders kun je werken met een validatielijstje in H1.

Waarom haal je de beveiliging niet van cel H1, als je die toch steeds wil veranderen.
En anders kun je werken met een validatielijstje in H1.
Als ik de beveiliging van H1 weghaal dan kunnen de gebruikers die cel dan ook veranderen en dat mag niet.
Ik alleen mag die veranderen
En als ik een beveiigsd werkbald heb dan kan je via eigenschappen toch niet in dat werkblad want dan moet dat blad toch eerst ontgrendeld worden.
Dat moet dan toch ontgrnedeld worden.
En wat is een validatie?
GRoeten
Lode

http://www.google.nl/#hl=nl&source=...=validatie+excel&gs_rfai=&fp=f236492f9b6baee0

Bericht aangepast.

In de "helpfunctie"van excel kun je natuurlijk vinden wat validatie is.
Of je typt het in op google zie link boven......

Citaat:
Met behulp van gegevens validatie kunt u bepalen welk type gegevens of welke gebruikers in en cel invoeren. U wilt bijvoorbeeld gegevensinvoer beperken tot een bepaald bereik van datums, mogelijke opties beperken door gebruik te maken van een lijst of ervoor zorgen dat alleen positieve gehele getallen worden ingevoerd.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb eens geprobeerd wat HSV geschreven heeft en dat gaat. Dus mijn problleem is opgelost en ik moet niet alles elke keer ontgrendelenen. Bedankt voor de hulp.

Ik was er ook nog mee bezig geweest, maar als het opgelost is, is het ook prima.

Ik weet niet of de anderen iets vna VBA afweten, anders kun je die ook beveiligen met een wachtwoord.
Al is bijna elk wachtwoord te kraken.
Wachtwoord = Lode2008

Bijlagen

Ja dat verwachte ik wel dat je het wachtwoord kan kraken. en ik was van zin om in die files formules te zetten en dacht dat zal ik maar niet doen want dan worden wel door de eene of andere gekraakt.
Is daar een programmaatje voor?
En kan ik dat ook bekomen?
Groeten
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan