• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen centreren in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloosterofobie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Ik ben bezig met het maken van een vragenlijst. Nu is deze bijna gereed en ben ik bezig met de opmaak. Ik wil de rasters, rij- en kolomkoppen verbergen maar dan krijg ik een wit vlak rechts van mijn vragenlijst.

Nu wil ik dus mijn kolommen centreren in mijn beeld. Iemand een oplossing?

Jeroen

Beste Jeroen,

Als jij je vragenlijst digitaal wilt versturen, dan zul je ook rekening moeten houden met de resolutie van andermans pc.
Als een wit vlak niet wenselijk is, dan kun je toch ook tien kolommen rechts van jouw laatste kolom grijs maken, en alle kolommen rechts daarvan verbergen?
Verberg dan ook de horizontale schuifbalk, en de gebruiker ziet alleen het gedeelte met de vragen.

Richard

Dat van die resolutie is een goed punt. Is daar een makkelijke oplossing voor??

Ik denk dat ik maar een kolom ga invoegen en die op breedte van het beeld ga maken, zodat mijn werkkolommen gecentreerd zijn.

Dat wordt knutselen.
Met VBA kolombreedtes aanpassen... of alles in een userform tonen, en userform aanpassen aan de schermresolutie.
Je zal in elk geval moeten begrijpen wat je aan het programmeren bent.
Hier alvast een voorzet voor Userforms:

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Lessen
8- UserForm/Schermresolutie

Opgelet: werkt met API Calls en klassemodules.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan