• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen en rijen buiten het werkgebied verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Wie weet of het mogelijk is om de kolommen naast, en de rijen onder een Excel werkbestandje te verwijderen. En dan bedoel ik niet te verbergen maar dat ze ook echt weg zijn.
 
r.vink,

Als je de kolommen die je weg wil hebben selecteer en dan met rechts klik kies voor verwijderen, lukt het dan?
Zo kun je ook voor de regels kiezen.

Of ze dan echt weg zijn weet ik niet.
 
Hai, bedankt voor je reactie. Zo makkelijk is het niet ;) tenminste als we elkaar goed begrijpen.
Zal mij nog iets verduidelijken.
Stel ik gebruik op een werkblad de kolommen tot de letter K en de rijen tot nummer 20.
Ik wil dan alle kolommen na K en de rijen na 20 verwijderen. Doel hiervan is dat ik het aantal cellen in mijn werkblad drastisch verminder.
 
Laatst bewerkt:
Heb het net getest en kom tot de conclusie dat ik er te makkelijk over dacht.
Het werkt niet zo, eigenlijk raar dat het wel in het uitklapmenu zo staat.
 
Wie weet of het mogelijk is om de kolommen naast, en de rijen onder een Excel werkbestandje te verwijderen. En dan bedoel ik niet te verbergen maar dat ze ook echt weg zijn.

... Kortom: nee.
Waarom zou je ook, ze nemen geen 'ruimte' in beslag dus voor de omvang van je bestand maakt het niks uit.
 
... Kortom: nee.
Waarom zou je ook, ze nemen geen 'ruimte' in beslag dus voor de omvang van je bestand maakt het niks uit.

Ik probeer het bestandje(worksheet) te verzenden met RDBmail http://www.rondebruin.nl/mail/add-in.htm en dan krijg ik een foutmelding betreffende het maximaal aantal cellen. Vandaar dat ik de niet gebruikte cellen wil verwijderen.
 
Hoi,

Da's dan heel vreemd .... wellicht een mailtje hierover naar Ron de Bruin ... ?
 
Heb ik al gedaan... Het vreemde is ik heb een tijd van alles geprobeerd en inmiddels werkt de RDB addin prima zonder de foutmelding van de cellen. Dus eigenlijk is mijn probleem opgelost. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan