Kolommen in een formulier "Meerdere items"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonnetje85

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Hallo,

Graag zou ik mijn formulier "Meerdere items" in meerdere kolommen weergeven.
elk item heeft namelijk maar 1 veld, en het is een lange lijst dus valt hij van het scherm af.
Met meerdere kolommen naast elkaar zou ik alle velden in 1 keer kunnen zien.
Hoe maak ik kolommen?

Groeten Sonja

Simpel antwoord: niet.
Uitgebreider antwoord: je kunt subformulieren maken die elk een deel van de records laten zien. Daarbij is het wel nodig dat je een constructie hebt/maakt die dat mogelijk maakt. Ik zit bijvoorbeeld te denken aan 5 subformulieren die elk een eigen query als basis hebben. In je tabel zou je dan een Autonummerveld kunnen opnemen. Dat veld gaat dan alle records oplopend nummeren. Als je op dat veld in een query een berekening uitvoert ([ID] Mod 5 bijvoorbeeld) dan krijg een extra veld met bij elk record een getal variërend van 0 tot 4. Dat is de uitkomst van de berekening namelijk. Als je het extra veld in het eerste subformulier filtert op 0, het tweede subformulier op 1, het derde op 2 en zo verder, dan heb je in elk subformulier een deel van de records. Maar het is wat werk...

Helemaal gelukt! Dank je wel
Dan meteen de volgende vraag:
Ook al pas ik de marges (bij afdrukvoorbeeld: printerinstellingen) aan naar 0, hij zet deze meteen zelf weer terug
Bij Marges vooraan kan ik alleen uit Normaal, Breed en Smal kiezen
Waar kan ik marges geheel op 0 zetten?

Dat riekt alsof je het formulier wilt afdrukken.... mag ik sterk afraden. Gebruik daarvoor een rapport. Daar zijn ze voor. Bovendien kun je in een rapport al gelijk aangeven dat hij in kolommen moet afdrukken, dus daar speelt je hele probleem niet eens! Kwestie van je veld op het rapport knallen, aangeven hoeveel kolommen je wilt zien en de kolombreedte instellen, en klaar is-tie.

Ik heb een rapport inderdaad van de eerste tabel
(het formulier is om mensen die geen verstand van acces hebben te laten invullen en nu dus de losse subformulieren)
Het rapport heeft een specifieke layout, en ik krijg de marges niet op 0

En dat lijkt mij zeer logisch, tenzij je een printer hebt die randloos kan afdrukken.

Ik wil graag 30 kaartjes printen, 5 naast en 6 onder elkaar
elk kaartje heeft al zijn eigen marges, dus door die marges schuiven al mijn kaartjes naar beneden en naar rechts
Had zelf al bedacht om in de detailopmaak alle velden helemaal linksbovenin te zetten en dan een dubbele marge rechts en onder.
Maar dat verdient zo niet de schoonheidsprijs

Je moet er a.h.w. een etikettenlayout van maken. Maar hoe dan ook: je hebt altijd te maken met de marges van de printer, dus die zul je in de layout moeten betrekken. In Access kun je de kolomafstand en de rijafstand instellen als je in kolommen afdrukt. Daarmee bepaal je de tussenruimte, resp. verticaal en horizontaal. Als je dat goed instelt, verschuift er niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan