• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen kopiëren naar ander tabblad volgens selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

starchaser

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Berichten
29
Beste,

Op tabblad "origineel" heb ik een aantal kolommen in willekeurige volgorde.
Ik wil een aantal van deze kolommen kopiëren (in het vb de gele kolommen) naar het tabblad "bewerkt", waar deze dan weer in een andere volgorde moeten komen.

In realiteit gaat het over files met enkele honderden lijnen.
Dus de volgorde van de kolommen, het aantal van de kolommen en lijnen verschillen steeds in de originele file.

Kan ik dit automatisch laten verwerken?

bedankt voor de hulp en advies.
grt
StarchaserBekijk bijlage testsorteren.xlsx
 
Code:
=INDEX(Origineel!$A$2:$W$9;ROWS($2:2);MATCH(A$1;Origineel!$A$1:$W$1;0))

Probeer het hier eens mee.
 
Popipipo,

bedankt voor je reactie. De formule werkt, maar in het vb gaat het over 4 lijnen. Ik kan dus de lijn in tabblad doortrekken naar beneden en voila... mijn 4 lijnen zijn correct ingevuld.
In werkelijkheid zal het tabblad "origineel "steeds enkele honderden lijnen bevatten.
Kan ik nu het doortrekken automatisch laten gebeuren ifv het aantal lijnen op tabblad "origineel " ?(bv in een cel de lijnen laten tellen en met de waarde van deze cel de formule evenveel maal naar onder laten doortrekken)
grt
 
Daar is VBA voor nodig:
Code:
Sub tsh()
    Dim Br, Bq
    Dim Sh As Object
    
    Set Sh = Sheets("Bewerkt")
    With Sheets("Origineel").Cells(1).CurrentRegion
        Bq = .Offset(1).Value
        Br = Application.Match(Sh.Cells(1).CurrentRegion.Resize(1), .Resize(1), 0)
    End With
    Sh.Cells(2, 1).Resize(UBound(Bq), UBound(Br)) = Application.Index(Bq, Evaluate("row(1:" & UBound(Bq) & ")"), Br)
End Sub
 
Timshel bedankt voor je hulp.
Probleem opgelost en ik weer al iets bijgeleerd.

grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan