• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen mbv formule overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ARAR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Berichten
2
Beste Excel-expert,

Ik heb de volgende uitdaging.

Ik probeer over een aantal jaren/kolommen een bedrag (variabel="X"), aan de hand van een cyclus, terug te laten komen waarbij het startjaar en de cyclus ook variabelen zijn. Hiervoor wil ik graag een formule gebruiken. Hieronder schematisch de opzet.

............................2011..2012..2013..2014..2015..2016..2017..2018..2019
startjaar...cyclus

2013..........3..............................X.........................X........................X
2012..........5....................X............................................X
2015..........2...............................................X.................X...............X
2011..........1............X......X........X......X ......X.........X.......X.......X......X

Is het mogelijk hiervoor een formule te gebruiken? En zo ja, hoe ziet deze er dan uit? Heb voor de zekerheid ook nog een bijlage toegevoegd met het probleem. Alvast bedankt voor de oplossing!
 

Bijlagen

  • Kolommen overslaan mbv formule.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 34
ARAR,

Ik heb gezien dat je al een antwoord heb gehad op Worsheet.nl

Zet de vraag hier dan als opgelost.
 
Sorry niet aan gedacht! Volgende keer zal ik het melden als mijn vraag is opgelost. ;-)
 
@ARAR

zet je vraag even op opgelost.

in het vervolg graag even aangeven dat je de vraag ook op een ander forum hebt gesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan