• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen optellen als tekst vaker voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bochtenkoning

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2005
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een lijst met namen van personen (de namen staan in een kolom) en daarachter staan kolommen met bedragen. Nu wil ik graag dat als een naam twee- of meerdere keren voorkomt in de kolom met namen de corresponderende bedragen worden opgeteld. Hoe verwoord ik dat in een formule?

Heb al vanalles geprobeerd met SOM.ALS of VERGELIJKEN maar steeds moet ik een naam opgeven. Terwijl de namen uiteraard steeds weer anders zijn. :confused:
Weet iemand hier een formule voor?

Dank en alvast fijne jaarwisseling gewenst!
Teun
 
een voorbeeld bestandje zal je beter helpen
probeer de formule sommen.als eens uit met de hulp functie kom je vast al een heel eind
 
Je kunt hier uitstekend een Draaitabel voor gebruiken. Zie een stukje van Microsoft.

attachment.php
 

Bijlagen

  • Snap0008S.png
    Snap0008S.png
    6,5 KB · Weergaven: 125
Laatst bewerkt:
Vreemd dat het plaatje van microsoft niet zo netjes is, i.p.v. een kolomlabel gebruiken ze de eerste waarde waardoor het optellen van de A waardes mis gaat. Zorg er in ieder geval voor dat je nette kolomlabels voor je data hebt, dan werkt het een stuk prettiger met de draaitabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan