• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen optellen in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik zoek al een poos naar de mogelijkheid om kolommen op te tellen in exel.
het gaat om het totaal van kolom AU, CR, EQ,EZ het totaal moet in kolom FA gezet worden. De kolommen staan vrij vanelkaar. Ik gebruik exel 2003.
Wie kan me hierbij helpen? Ik heb niet veel verstand van exel maar de helpfile en google kunnen me niet helpen. ik heb ook al een cursusboek in huis maar ik kom nog niet tot de juiste oplossing.

De som van alle kolommen samen:
Code:
=SOM(AU:AU;CR:CR;EQ:EQ;EZ:EZ)
De som per regel (voor regel 2) in cel FA2:
Code:
=SOM(AU2;CR2;EQ2;EZ2)
deze kan je vervolgens doortrekken naar beneden.

Ik krijg een schermpje over kringverwijzing. die heb ik uitgeschakeld dan ziet alles er redelijk uit. De kolommen alleen wil hij niet optellen, geef ik een rijcijfer erbij dan lukt het wel. Dus ik ben wel geholpen met deze oplossing. Bedankt
Erik

Ik krijg een schermpje over kringverwijzing. die heb ik uitgeschakeld dan ziet alles er redelijk uit. De kolommen alleen wil hij niet optellen, geef ik een rijcijfer erbij dan lukt het wel. Dus ik ben wel geholpen met deze oplossing. Bedankt
Erik

Als je een kringverwijzing krijgt wil dat vaak zeggen dat je probeert de actieve cel (= de geselecteerde cel) te gebruiken in de formule, en dat vindt Excel niet zo leuk. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan