• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen optellen onder een bepaald kopje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rbn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rbn

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Ik ga uit huis en zou graag de eerste aantal maanden mijn financiën bijhouden, dit wil ik doen door deze op te delen in een aantal groepen. Zoals bijv. Eten, drinken, feesten, bier etc. (Dit is een voorbeeld). Zoals u kunt zien in de afbeelding wil ik alles een eigen kleurtje geven. Of er iets (voor of) achter zetten. Daarna zou ik willen dat onderin alles met bijv. de kleur Geel optelt in kolom A8. Of alles waar eten achter staat optelt onder eten en alles wat onder bier staat optelt onder bier etc.

Nu heb ik enige ervaring met excel met het optellen van cellen ook van andere tabbladen etc. Helaas heb ik hier alleen geen verstand van. Zou iemand hier mij kunnen vertellen of dit mogelijk is. Zo niet of er dan een goed alternatief is en zo wel hoe het moet?Excel boekhouding.png

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage Excel Cashflow 2012.xlsx

ik heb deze ooit is van worksheet gehaald
op tabblad Cash flow kun je beschrijving van uitgave aanpassen (wat in de blauwe vlakken staat).
Op tabblad transacties zet de gedownloade transacties van je bank.
voor rest zie tabblad uitleg

Met de functie SOM.ALS kun je waarden optellen die aan een bepaalde voorwaarde voldoen.
Stel in A2:A100 heb je de bedragen, in B2:B100 de bijbehorende categorie en in X1 de categorie die je zoekt, dan:
Code:
=SOM.ALS(B2:B100;X1;A2:A100)
Zo te zien ga je studeren dus dan moet je hier voldoende informatie aan hebben. :cool:

Met de functie SOM.ALS kun je waarden optellen die aan een bepaalde voorwaarde voldoen.
Stel in A2:A100 heb je de bedragen, in B2:B100 de bijbehorende categorie en in X1 de categorie die je zoekt, dan:
Code:
=SOM.ALS(B2:B100;X1;A2:A100)
Zo te zien ga je studeren dus dan moet je hier voldoende informatie aan hebben. :cool:

Hee Marcel
Bedankt voor je reactie.
Zoals je kunt zien in onderstaande afbeelding heb ik jouw code toegepast, alleen werkt het niet. (Of ik heb het niet juist toegepast)
Bijgaand de afbeelding met de code.Excel + Formule.png

Correct is:
Code:
=SOM.ALS(E4:E11;A14;D4:D11)
Eerst het criteriumbereik, dan het criterium, dan het optelbereik.

PS het wordt op prijs gesteld als je een excel-bestandje plaatst i.p.v. een plaatje, zodat een aangedragen oplossing wel in één keer werkt.

Laatst bewerkt:
Correct is:
Code:
=SOM.ALS(C4:C11;A14;D4:D11)
Eerst het criteriumbereik, dan het criterium, dan het optelbereik.

PS het wordt op prijs gesteld als je een excel-bestandje plaatst i.p.v. een plaatje, zodat een aangedragen oplossing wel in één keer werkt.

Bijgaand het excelbestand. Het werkt nu in een aantal gevallen, maar in een aantal gevallen is de uitkomst 0 terwijl er wel degelijk getallen in de tabel staan. Hoe komt dit?
Excelbestand: http://s000.tinyupload.com/?file_id=55658526748534527550
(Is er ook nog een andere manier om een excel bestand te kunnen toevoegen?

Beste rbn,

Ik heb voor deze keer uw vraag op opgelost gezet, u kunt dat echter ook zelf :D

Hieronder een foto hoe dat te doen (bij de eerste post):
7RGoHym.png

Prettige dag verder :thumb:

In aanvulling op bovenstaande:
Het is goed gebruik om niet de Quote knop te gebruiken, maar de knop "reageer op bericht".
Bestanden toevoegen gaat dan via het paperclipje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan