• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonhol

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Ik zou graag willen weten wat de beste manier is om in een nieuw excel 2003 bestand (doelbestand) een aantal kolommen over te nemen uit een reeds bestaand xls bestand(bronbestand). Op het moment da het bronbestand wordt gewijzigd, zou in het doelbestand de wijzigingen moeten worden overgenomen. Het bronbesdtand is in feite niet geopend als in het doelbestand wordt gewerkt. Op deze wjze denk ik te voorkomen dat wijzigingen, in bijvoorbeeld lijsten met namen, maar op een plaats hoeven te worden bijgehouden.

Kijk uit naar een oplossing.

Groet, Ton

Waarom dezelfde gegevens op 2 plaatsen noteren?
Plaats alles in in werkblad en zet er een "beveiling" op.
Ik weet dat deze makkelijk te kraken is maar hij is wel geschikt om per ongeluk een verandering te maken in een formule of in gegevens te voorkomen.

Ik ben het met popipipo eens.

Er schuilt namelijk nog een ander gevaar.
Als je doel bestand geopend is en je wijzigt daar van alles, geen probleem.
Nu open je het bronbestand en wijzigt daar van alles, wel een probleem, waarom?

Als je het bronbestand sluit zullen de wijzigingen worden opgeslagen maar niet worden verwerkt in het doel bestand dat nog open staat, sluit nu het doel bestand en je hebt het probleem zitten.
Beide documenten zijn niet meer in step.

Op deze wjze denk ik te voorkomen dat wijzigingen, in bijvoorbeeld lijsten met namen, maar op een plaats hoeven te worden bijgehouden.

Nog geen reactie van TS, maar misschien bedoeld hij dat de lijst met namen door meerdere bestanden gebruikt moet gaan worden en dan is door 1x een adreswijziging door te voeren het in alle bestanden is aangepast.

Nog geen reactie van TS, maar misschien bedoeld hij dat de lijst met namen door meerdere bestanden gebruikt moet gaan worden en dan is door 1x een adreswijziging door te voeren het in alle bestanden is aangepast.

Het bronbestand wordt door iemand anders toegeleverd en ik zou graag gegevens uit een aantal kolommen willen overnemen. Inderdaad is het laatste bronbestand de werkelijkheid en daar kunnen wijzigingen in ziten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan