• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen overslaan bij kopieren van formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

EFieret

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
9
Goedenavond,

Ik het een en ander aan data verzameld van verschillende personen, en dit in een overzicht gezet. Van persoon 1 beslaat dit kolom A-H. Dit zijn allemaal verwijzingen naar andere werkbladen die ik in hetzelfde bestand heb staan. Bijvoorbeeld:
=SO1 H1!D4

Nu wil ik precies hetzelfde overzicht maken voor persoon 2 in kolom I-P. Met kopieren en plakken lukt dit niet, omdat de bovengenoemde formule dan wordt:
=SO1 H1!L4

Ik wil graag dat excel weet dat hij maar 1 kolom hoeft op te schuiven, zodat de formule in kolom I wordt:
=SO1 H1!E4

Ik kan dit handmatig doen, maar per persoon zijn er ongeveer 150 formules, terwijl ik hem voor 30 personen wil maken. En om nu 4500 formules handmatig aan te passen is een beetje veel. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Groet,

Evert
 
Een klein xls voorbeeldje zonder gevoelige informatie doet wonderen wat het aantal reacties betreft.
3 tabladen voor 3 persen in al voldoende.
geef daarin duidelijk weer welke waarde waar moet komen te staan.
 
Beste EFieret ;)

Ben je zeker van de naam ?

Moet het niet ='SO1 H1'!D4 zijn.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste EFieret ;)

Voor de formule =INDIRECT(ADRES( enz....,
hebben we wel meer gegevens nodig.

In welke cel staat de eerste verwijzing en wil je deze doortrekken naar rechts ?

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan