• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen/rijen printen op één pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Kolom A t/m C = 14 cm breed
Kolom E = 14 cm en kolom F ook 14 cm

Ik heb 16 rijen en afhankelijk van de rijhoogte passen gemakkelijk 2 x 16 rijen op een A4 liggend. Dus kolom E en F kunnen er onder.

Maar bij het printen komt kolom E en F op de volgende pagina en dat moet niet. Kan ik dat voorkomen.
 
Ik denk dat dat alleen kan door gebruik te maken van een (tijdelijke) sheet waarin de rijen onder elkaar worden geplaatst voor het printen.
 
Ik weet niet wat een sheet is. Ik heb ook gezocht hoe ik in het > Afdrukvoorbeeld de kolombreedte kan aanpassen en dat lukt niet. Eindeloos moet je teruggaan naar het werkblad en dan klopt het weer niet. Doe ik dan iets fout?
Ik zal wel een werkblad maken en dan begrijpt mogelijk iemand wat de bedoeling is. Eventueel kan iemand dan een macro schrijven waarbij zaken geautomatiseerd worden. Ik heb al een handleiding op papier gezet.
 
Het lukt nog niet. Uit privacy-overwegingen moet ik uit het bestand van de bank zaken verwijderen. Dat lukt wel maar bij het opslaan begint MS ontzettend en aanhoudend te zeuren dat bepaalde zaken wel of niet behouden blijven en ja of nee het gaat maar door.
 
Dat is alvast een stap in de goede richting. (wel representatief met wat dummy gegevens erin)
Ik zal wel een werkblad maken en dan begrijpt mogelijk iemand wat de bedoeling is.
Daarvoor ben je hier op de juiste plaats.:)
Eventueel kan iemand dan een macro schrijven waarbij zaken geautomatiseerd worden.
Ik wacht eventjes op uw vb bestandje.
 
Ik stop ermee, want als ik alles handmatig uitvoer dan nog blijf je aan het eind zitten dat de kolommen (laatste twee) veel te breed zijn met de informatie die er instaat. Als je dat niet direct onder elkaar kunt printen is het niets waard en pure verspilling van papier.
Voor iemand met een CSV-bestand van de ING bank is het interessant om dat probleem eens te bekijken. Hier mijn opzet, helaas zie ik er op dit moment geen rendement in.

Het is een bestand van ING Bank komma gescheiden, maar er staan ook dubbele punten in. Dit lukt niet in één keer. Zie onder. Dit is de bedoeling:
> Kolom A (Datum) > Gegevens > Tekst naar kolommen > Gescheiden , (komma)
> Kolom I ( i Mededelingen) Gegevens > Tekst naar kolommen > Gescheiden :
> Beeld > Deelvensters blokkeren > Bovenste rij blokkeren
> Opmaak > Alle kolommen Kolombreedte AutoAanpassen (kolom A t/m S ?)
> Pagina-instelling > Liggend
> Marges smal
> Verwijder kolom N, O, P en Q
> Verwijder kolom L
> Verwijder kolom J = met (omschrijving)
> Verwijder kolom I (i) = Mededelingen staat alleen 'Naam' in
> Verwijder kolom H = MutatieSoort
> Verwijder kolom C = Rekening
> Sorteren op kolom A datum van 1 sep naar 30 sep
Code mag Co worden.
Af Bij mag A/B worden
Bedrag (EUR) mag Bedrag worden
Deze kolommen kolombreedte automatisch aanpassen
Indien "Af" dan -teken voor het bedrag zetten
Er moeten blijven staan
A = Datum
B = Naam/Omschrijving
C = Tegenrekening
D = Code mag Co worden
E = Af Bij mag A/B worden
F = Bedrag (EUR) mag Bedrag worden
G = Omschrijving begint in het voorbeeld met 'klntr'
Laatste kolom = H Begint met CAIW-2016
Alles zo smal mogelijk om het op één A4 liggend te krijgen! Dit lukt en kan ook niet lukken dan zouden de laatste twee kolommen er direct onder moeten staan en dat gaat niet. Handmatig kom ik heel ver, maar dat kun je niet iedere maand doen, vandaar een macro.
 
Neem al die handelingen op met de recorder.
Zo heb je dan al je macro (weliswaar met overbodige code, maar dat deert niet).
 
Bedankt voor de tip. Ik heb daar met Word niet zulke goede ervaringen mee. Je hebt toch vaak de hand van de meester nodig. Echter het laatste deel los je daar niet mee op. Je krijgt die kolommen niet naast elkaar op één pagina en met 16 rijen is er ruimte genoeg eronder om die laatste twee kolommen daar te plaatsen maar dat lukt niet.
 
Bekijk eens het resultaat na deze code.
Code:
Sub hsv()
 With ActiveSheet
    With .PageSetup
       .PrintArea = "$A$1:$S$16"
       .Orientation = xlLandscape
       .Zoom = False
       .FitToPagesTall = 1
       .FitToPagesWide = 1
    End With
   ActiveWindow.View = xlNormalView
  .PrintPreview 'veranderen in .printout
 End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan