• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen selecteren en kopieren naar nieuwe werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddr23

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2010
Berichten
28
Ik had graag via een keuzemenu (userform?) aangeduid welke kolommen moeten gekopieerd worden naar nieuw werkmap.
Het keuzemenu zijn de kolomkoppen van de tabel. (opgelet, deze kunnen nog toenemen, komen uit een ander bestand via powerquery,keuzelijst moet dus automatisch aanpassen)
Als de keuze's gemaakt zijn had ik graag de geselcteerde kolommen gekopieerd naar nieuwe werkmap, maar wel de kolommen naast elkaar. Dus geen lege kolommen tussen.
Ook zouden de verborgen rijen niet mee mogen gekopieerd worden naar nieuwe werkmap.
Ook liefst ineens als tabel in nieuwe werkmap.


In voorbeeldbestand is op blad 1 de volledige tabel te zien.
Op blad 2 een voorbeeld van wat ik graag als eindresultaat zou te zien krijgen in een nieuwe werkmap.
Kolom "test" en "tram" gekopieerd, maar de verborgen rijen 5 tem 7 worden niet mee gekopieerd.
Ook als tabel.

Alvast bedankt voor de hulp
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 17
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Map1 (29).xlsm
    30,5 KB · Weergaven: 16
Meer zoiets!
 

Bijlagen

  • Map1 (29).xlsb
    23,1 KB · Weergaven: 17
HSV , super . werkt perfect.
Is het mogelijk om de keuze's voor de kolommen die moeten gekopieerd worden,
te kiezen via userform ipv in kolom AB?
Userform op te roepen via knop natuurlijk.
Alle kolomkoppen zichtbaar in userform(niet met dropdownlijst), en met vinkje ernaast aanduiden of de kolom moet gekopieerd worden.

Alvast dikke merci voor de snelle reactie
 
Had de vraag maar voor de helft gelezen. Dit zal er waarschijnlijk beter op trekken.
 

Bijlagen

  • Map1 (29).xlsm
    39,6 KB · Weergaven: 25
Had de vraag maar voor de helft gelezen. Dit zal er waarschijnlijk beter op trekken.

Super , dit werkt.
Nog 1 klein detail ;) : in de vraag staat dat de gegevens naar nieuwe werkmap moeten gekopieerd worden ipv naar nieuw werkblad.
Is dit mogelijk?

Sorry voor de last. :)
 
is dat een nieuw bestand of een bestaand bestand en wat is , of moet worden, de naam van de bestand?
 
is dat een nieuw bestand of een bestaand bestand en wat is , of moet worden, de naam van de bestand?

Nu vraag ik ineens maar door. :)

Is het mogelijk dat er 2 knoppen op userform zijn, met volgende functionaliteit?

1 ste knop : nieuw bestand , maar via invulscherm (pop up?) de bestandsnaam zelf invullen

2de knop : vragen welk bestand moet geopend worden, en dan de gegevens onderaan de tabel toevoegen in de juiste kolom?
Als de kolom nog niet bestaat in het bestand, moet uiteraard de kolom toegevoegd worden, maar de gegevens moeten wel op de juiste rij terecht komen. (dus niet steeds bovenaan de kolom)

hoop dat het een beetje duidelijk is, en of het mogelijk is natuurlijk. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan