• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter16

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik heb een blad met gegevens van een ledenadministratie. Dus per rij een record met diverse gegevens (bijv in rij 3 kolom A de voornaam en in rij 3 kolom F de geboortedatum enz.)

Nu heb ik macro gemaakt waarbij ik de vooraf ingestelde kolomen kan verbergen om zo een specifiek overzicht te krijgen. Ik wil dit echter wat verfijnen.

Het zou mooi zijn als ik in bij rij twee in gewenste kolommen een "X" zou kunnen zetten. Zo'n "X" geeft dan aan dat deze kolom niet verborgen moet worden.

Mijn vraag is nu of er een macro te maken is die nagaat of in rij 2 van een betreffende kolom een "X" staat en als dat niet het geval is dat die kolom dan verborgen wordt. Deze macro moet zo de kolommen A tm O controleren.

Wie heeft een idee ??

Als mijn vraag niet duidelijk genoeg is verneem ik het wel.

Peter

Is de functie Filteren niet goed genoeg hiervoor?
Selecteer in de eerste rij alle kolommen met data. Ga dan in de menubalk naar Data - Filter - Autofilter. Nu kan je eventueel van te voren een kolom bij maken waar je indien van toepassing een X inzet zodat je met het filter hierop kan filteren. De filterfunctie kan je ook weer uitzetten of aanpassen.
Succes!!!

Een autofilter verbergt toch alleen rijen en geen kolommen of kan dat ook?? Volgens mij niet en mijn bedoelding is nou net om kolommen met een "x" te verbergen (of die eingelijk juist niet maar de rest wel).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan