hennie2504
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mei 2013
- Berichten
- 8
Goedemiddag,
Ten eerste wil ik even aangeven dat ik de basis kennis van Excel bezit en niet echt een topper ben in formules etc. Daarnaast heb ik meerdere topic's bekeken over het onderwerp maar ik kom er niet uit omdat ik er niks van snap. Vandaar deze post.
Mijn probleem:
Ik ben bezig met het standaardiseren van mijn grootboekrekeningen per administratie zodat alles uniform is. Elke administratie heeft dus verschillende grootboekrekeningen. Ik heb per administratie de grootboekrekeningen in excel gezet per kolom. Nu wil ik graag in een apart werkblad kunnen zien welke grootboekrekeningen ik allemaal heb. Natuurlijk bevatten de verschillende administraties vaak dezelfde grootboekrekeningen maar niet allemaal.
Ik ben al bezig geweest met de functie unieke waarden en dubbele waarden maar dit wil niet echt lukken. Zoals ik al zei bevat 1 kolom in excel, 1 adminstratie met al zijn grootboekrekeningen. Wat ik nu eigenlijk wil bereiken is dat ik van het gehele werkblad ( alle administraties en grootboekrekeningen) in een apart werkblad kan zien welke grootboekrekeningen er zijn, zonder de dubbele waarden. Nu geeft de optie unieke waarde ook het aantal grootboekrekeningen weer en niet welke grootboekrekeningen. Daarnaast wil ik 1 lijst van grootboekrekeningen maar excel blijft hem in kolommen verdelen.
Even een voorbeeldje:
BV 1 BV 2 BV 3 En in een apart werkblad moet dan dus komen: Grootboekrekeningen
1 1 1 1
2 2 2 2
3 4 5 3
4
5
P.S.: ik ben erg slecht met formules etc. Ik heb het bestand bijgevoegd zodat je een beeld kan krijgen.
Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!Bekijk bijlage draaitabel grootboekrekeningen.xls
Ten eerste wil ik even aangeven dat ik de basis kennis van Excel bezit en niet echt een topper ben in formules etc. Daarnaast heb ik meerdere topic's bekeken over het onderwerp maar ik kom er niet uit omdat ik er niks van snap. Vandaar deze post.
Mijn probleem:
Ik ben bezig met het standaardiseren van mijn grootboekrekeningen per administratie zodat alles uniform is. Elke administratie heeft dus verschillende grootboekrekeningen. Ik heb per administratie de grootboekrekeningen in excel gezet per kolom. Nu wil ik graag in een apart werkblad kunnen zien welke grootboekrekeningen ik allemaal heb. Natuurlijk bevatten de verschillende administraties vaak dezelfde grootboekrekeningen maar niet allemaal.
Ik ben al bezig geweest met de functie unieke waarden en dubbele waarden maar dit wil niet echt lukken. Zoals ik al zei bevat 1 kolom in excel, 1 adminstratie met al zijn grootboekrekeningen. Wat ik nu eigenlijk wil bereiken is dat ik van het gehele werkblad ( alle administraties en grootboekrekeningen) in een apart werkblad kan zien welke grootboekrekeningen er zijn, zonder de dubbele waarden. Nu geeft de optie unieke waarde ook het aantal grootboekrekeningen weer en niet welke grootboekrekeningen. Daarnaast wil ik 1 lijst van grootboekrekeningen maar excel blijft hem in kolommen verdelen.
Even een voorbeeldje:
BV 1 BV 2 BV 3 En in een apart werkblad moet dan dus komen: Grootboekrekeningen
1 1 1 1
2 2 2 2
3 4 5 3
4
5
P.S.: ik ben erg slecht met formules etc. Ik heb het bestand bijgevoegd zodat je een beeld kan krijgen.
Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!Bekijk bijlage draaitabel grootboekrekeningen.xls