• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tapeman

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Ik heb een vraagje. Ik wil 2 kolommen vergelijken door middel van een vba macro. Het doel is dat hij de verschillen uit de 2 kolommen laat zien in een nieuw werkblad bijv.

kolom 1 kolom 2 kolom 3

soep 8 7
bier 5 5
cola 3 3
sinas 2 4

Na de macro moet dit op een nieuw werkblad komen

soep 8 7
sinas 2 4

Alvast bedankt
Tapeman

tapeman,

Wat is je vergelijking?
waarom moeten soep en sinas op een ander blad komen?

Ik had die namen puur als voorbeeld gegeven. Ik ben bezig met een ombouwlijst van een machine. Ik heb alle waardes in een matrix gezet (hier worden de kolommen gecontroleerd). Nadat de macro hier overheen is gegaan wil ik dus op het nieuwe werkblad het onderdeel de oude waarde en wat de nieuwe waarde wordt.

Hopelijk is het nu een stuk duidelijker.

mvrgr.

Tapeman

tapeman, Zonder VBA maar met een hulpkolom en een filter... Als die 'soep 8 7' op de 1e regel staat, zet je in cel D1 de formule =B1=C1. Dit geeft als uitkomst TRUE of FALSE (waar / onwaar). Filter je tabel ff op kolom D op de waarde FALSE en je lijstje is klaar....

Groet, Leo

tapeman, Zonder VBA maar met een hulpkolom en een filter... Als die 'soep 8 7' op de 1e regel staat, zet je in cel D1 de formule =B1=C1. Dit geeft als uitkomst TRUE of FALSE (waar / onwaar). Filter je tabel ff op kolom D op de waarde FALSE en je lijstje is klaar....

Groet, Leo

Probleem is dat in elke kolom meer dan 600 cellen gebruikt wordt en dat er verschillende maten (dus meerder komlommen worden er gebruikt) zijn dus ik een keuze moet maken welke kolommen met elkaar vergeleken moeten worden

Probleem is dat in elke kolom meer dan 600 cellen gebruikt wordt en dat er verschillende maten (dus meerder kolommen worden er gebruikt) zijn dus ik een keuze moet maken welke kolommen met elkaar vergeleken moeten worden
Heu??? Die snap ik niet! In je initiele vraag heb je 't over 2 kolommen die vergeleken moeten worden.....

Groet, Leo

Zet in de eerste lege kolom
=AANTAL.ALS(B9:C9;B9)=AANTAL(B9:C9)
als er onwaar staat moet die regel gekopieerd worden.

Als je er met de bovenstaande formules niet uitkomt is het verstandiger om een voorbeeld blad te posten met hierin enkele voorbeeldregels (fictief natuurlijk :D)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan