• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

roentje

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Excel bestand met op 1 werkblad de uitvoer van 2 systemen.
Kolom A: Klantnummer GBA
Kolom B t/m K: Zijn de gegevens die bij het klantnummer horen die uit GBA komen.
Kolom M: Klantnummer eigen systeem
Kolom N t/m V: Zijn de gegevens die bij het klantnummer horen die uit het eigen systeem komen.

Nu is het volgens het geval.
Wij hebben door middel van de vert.zoeken functie alle gegevens van 1 klant in 1 en de zelfde rij gekregen, dus de gegevens uit het GBA als de gegevens uit het eigen systeem.

Nu is het wel eens het geval dat de gegevens uit het eigen systeem niet overeen komen met de gegevens uit het GBA.

Mijn vraag is hoe kan ik per kolom rij bekijken of het gegeven uit eigen systeem gelijk is aan het GBA gegeven en wanneer dit niet het geval is het veld rood laten kleuren?

Het betreffen meer dan 6000 records...

Door bv. =$A1&$B1&$C1<>$G1&$H1&$I1 in de Voorwaardelijke opmaak te zetten.
Waarbij A1&B1&C1 van GBA zijn, en G1&H1&I1 van je eigen gegevens zijn.

Maar een spatie teveel in een kolom geeft al een rode kleur, ondanks dat de gegevens gelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Door bv. =$A1&$B1&$C1<>$G1&$H1&$I1 in de Voorwaardelijke opmaak te zetten.
Waarbij A1&B1&C1 van GBA zijn, en G1&H1&I1 van je eigen gegevens zijn.

Maar een spatie teveel in een kolom geeft al een rode kleur, ondanks dat de gegevens gelijk zijn.

Het probleem is dat je dit niet in één rits naar beneden kan trekken..

Gebruik liever deze in de Voorwaardelijke opmaak.
Zo heb je geen last van overtollige spaties.
=SUBSTITUEREN($A1&$B1&$C1;" ";"")<>SUBSTITUEREN($G1&$H1&$I1;" ";"")

Waarom niet?
En anders selecteer je het gehele bereik.

Het probleem is dat hij dan alleen alles vergelijkt met de eerste rij en niet met de overige rijen. dus hij vergelijkt de 2e rij van eigen systeem dan met de 1e rij gba

Beste mensen,

Wij hebben door middel van de vert.zoeken functie alle gegevens van 1 klant in 1 en de zelfde rij gekregen, dus de gegevens uit het GBA als de gegevens uit het eigen systeem.

Het probleem is dat hij dan alleen alles vergelijkt met de eerste rij en niet met de overige rijen. dus hij vergelijkt de 2e rij van eigen systeem dan met de 1e rij gba

Begrijp ik niet helaas.
Je hebt nog alles doorelkaar staan?
Even een voorbeeldje

Bijlagen

Tot zover is het nu gelukt, ik heb alleen nog problemen met het vergelijken van de geboortedata, hij zegt dat niets overeenkomt, terwijl deze gewoon het zelfde zijn,,

Tot zover is het nu gelukt, ik heb alleen nog problemen met het vergelijken van de geboortedata, hij zegt dat niets overeenkomt, terwijl deze gewoon het zelfde zijn,,

Voorbeeldbestandje plaatsen! a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan