• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

KOLOMNUMMER wergeven uit een andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper90

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2010
Berichten
44
Hallo,

In bijlage een excel bestand bestaand uit bronsheet A en resultaat sheet B.
Sheet A is een inputsheet met gegevens over veel mensen met de naam als richtgevende factor.
Sheet B is een beperkte weergave van een aantal namen.

Omdat sheet A uit 1000en namen kan bestaan, is het belangrijk om in sheet B het kolomnummer van de geselecteerde naam te weten.
Op deze manier kan ik snel alles terugvinden.
Het is belangrijk voor de verdere uitbreiding van mijn file dat ik het kolomnummer appart zie staan.

BedanktBekijk bijlage Copy of schoenen(1).xlsBekijk bijlage Copy of schoenen(1).xls
 
Wil je de kolomnummers weten (voor Tom en Tim resp. 4 en 5) ;
of de kolomletters (resp. D en E) ?
 
Typ in C8 van blad B: =VERGELIJKEN(C$2;A!$A$1:$F$1;0)
als je die formule kopieert naar D8, dan komt daar te staan: =VERGELIJKEN(D$2;A!$A$1:$F$1;0)
 
Gezien jouw voorbeeld (namen in rij 2) zou de volgende formule moeten volstaan:
Code:
=VERGELIJKEN("Tom";2:2;0)
 
Thoralf,
jouw antwoord lijkt mij niet de bedoeling. Het resulteert ook in een foute uitkomst.
Ten eerste gaat het er om in welke kolom die namen op blad A staan.
En ten tweede is het praktischer om celadressen te gebruiken in plaats van namen in verband met kopiëren van de formule naar andere cellen. Als je namen gebruikt, moet je die in elke cel aanpassen, een adres past zich (bij juist gebruik) automatisch aan.
 
Whisper90,
als je vraag naar tevredenheid is beantwoord, markeer ze dan als "Opgelost" a.u.b.
Dat kun alleen jíj doen door boven je eerste bericht te klikken op: "Vraag is niet opgelost".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan