kom alleen nog maar op dezelfde website (fon.com)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolke1965

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Dit gaat om de pc van mijn dochter. als ze internet explorer aanzet, dan komt ze nog op google, maar thats it. Zodra ze een adres intypt, of via favorieten, dan komt ze altijd terecht op fon.com.

Ik heb fon eerst bij de geblokkeerde websites gezet, maar hielp maar even. Heb adaware erover laten lopen maar niks. Verder kan ik niks.
Heb in het moment dat het even wel ging, hijack-this gedownload maar ik kan die logs nergens plaatsen, dat schiet dus niet op. Ook snap ik er niks van, en vind ik fon.com nergens in terug.

Voordat ik ga formateren, hoop i k dat er andere oplossingen zijn, want formateren vind ik wel erg rigourieus. En daarbij heb ik ergens gelezen, het helpt niet, want kort daarna gebeurd het toch weer.

Ik kan niet meteen reageren omdat ik weg moet en vanaaf pas terug ben.

Laatst bewerkt:
Kijk eens in je Software,
Start > Configuratiescherm > Software .

Kijk daar eens of daar niet toevallig 1 programma bestand tussen staat genaamt Fon of dergelijke zoja , verwijder die dan , dan moet het misschien wel weer lukken :)

Ik zou je in dit geval verwijzen naar www.hijackthis.nl of www.nucia.nl en daar een hijackthis log plaatsen.
Alle uitleg over Hijackthis en hoe je log te maken en te plaatsen kan je op deze sites vinden. Experts helpen je dan verder!

Ik zou toch eerst even scannen met AVG Anti-Spyware, sommige van dit soort dingen zijn hardnekkig en andere weer niet en kunnen zo weer verwijderd worden met standaardprogramma's.

-.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

bedankt voor jullie antwoorden.

Zoals ik al schreef, kan ik geen hijack log plaatsen omdat ik niet verder kom dan fon.com.

Ik heb wel nog een mailtje naar fon gestuurd en kreeg dit als reactie:

Dear sir,
We are by no means spyware we are a community of users sharing bandwidth through wireless routers called "Foneras".
Your daughter should be connecting to a FON spot near by and that's why she is routed to our page in order for her to loggin. If she doesn't have a FON account she shouldn't connect to it, just look after the signal she is aiming for and connect to it.

Best Regards,
Luis
FON Customer Care

Maar wat moet ik nu precies hier doen???

Volgens mij is je draadloze netwerkverbinding niet beveiligd en ben je verbonden met het verkeerde netwerk via een router bij jou in de buurt:D

ja dat is dus het hele euvel, zij zit op een router van iemand anders.
Alleen krijg ik het niet ongedaan gemaakt. Dat moet ik ff uitzoeken, maar dat zal wel lukken. Nu heb ik voor even de netwerkkabel maar gewoon ingestoken en is het ook goed. Ik kreeg namelijk geen draadloze aansluiting via onze eigen draadloze router.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik kan zeker wat met jullie tips doen, en ga het een en ander uitzoeken!!!:thumb: :thumb: :thumb:

Toch even:

Ga eens naar Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen.
Klik dan met rechts op de verbinding en kijk of je nog wat vreemds ziet of kijk ook bij Netwerkverbindingen of er nog andere vreemde verbindingen zijn.

Succes verder!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan