Kom Bios niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo beste mensen,

Ik probeer kort te zijn.Mijn broer heeft een nieuwe laptop Asus K73BR ,en had gelijk met de eerste keer een wachtwoord in gegeven.maar wist het niet meer.
toen hebben we van alles geprobeerd ,om het ongedaan te maken maar dat lukte niet.toen heb ik in de bios wat veranderd.En nu kom ik niet meer in de bios.
Computer is gecoverd en werkt nu goed.MAAR nu start hij op en komt er een klein blauw scherm denk dat dit van de bios is,en geeft hij aan :Enter user password.als ik dat doe gaat hij prima verder naar Windows.En druk je op ESC met opstarten om in de bios te komen,dan geeft hij aan PRESS ESC TO ENTER MASTER PASSWORD.en dat weet ik niet meer.
Dus enter master password weet ik niet meer.als je dit 3 maal doet staat er Enter master password Invalid password HDD locked systeem halt.
Dus dan moet ik hem opnieuw opstarten en geef ik password weer in ,en dan gaat hij gewoon naar Windows.
maar ik wil het in de bios gewoon weer alles terug zetten.
ik hoop dat mij iemand kan helpen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
koop maar een nieuwe voor je broer

of bios batterijtje 10 min verwijderen

het cmos batterrijtje 10 min lang eruit halen, soms heb je op je moederbord een jumpertje zitten waarmee je je bios kan resetten.
Of afhankelijk van de fabrikant van je bios een backdoor pasword opzoeken op het net.

Ga ik proberen,ik dacht dat, dat bij een laptop niet ging.Je hoort het nog wel.

Bedankt.

Wat ik nu gedaan heb is,nieuwe bios geflasht .Daarna kwam ik in het bios.Maar met opstarten geef ik nog wel het wachtwoord via een klein scherm van de bios in.Dus Enter user password.is ook geen probleem.Maar als je een paar maal drukt,komt nog steeds Enter master password.En als je dit niet weet dan geeft hij aan na 3 keer,Invallid password HDD is locked systeem halt.En dat wil ik nog graag weg hebben,ik dacht dat gaat in de bios wel door alles te resetten,maar dus niet.En nou alles los te draaien van de laptop van iemand anders.nou liever niet.Als iemand een ander oplossing weet graag.Zo niet,nou laten we het gewoon zo,want het werkt in ieder geval wel.Trouwens ik weet het master password ook niet eens,anders had ik jullie hulp ook niet nodig.

Vriendelijk bedankt.

Nog niet opgelost,maar denk te ingewikkeld,bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan