kom het net niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
ben met een pc van vrienden bezig. maar het lukt me niet om het internet op te komen(chello) netwerk card is ok. kan iemand mij ermee helpen. ook hoe ik de verbinding zet binnen windows. kan het ook zijn dat somige netwerkkaarten niet met elk modem werken?

ben beetje radeloos.

gr. berry

Volgens mij houdt Chello ook het MAC-adress bij. Dat is het adres (de naam) van de netwerkkaart zelf. Je moet dus de originele kaart gebruiken.

ha die tiborv,

tnx voor je snelle (re)aktie

dus als ik daar de pc aansluit zal het probleem opgelost zijn?

gr. berry

Je moet de chellomodem aansluiten op het netwerkkaartje waarop het altijd gewerkt heeft. Daarvan is het mac-adres van bekend. Ik weet niet of dit nog steeds zo is, in het begin was het in ieder geval wel zo.

heb even gebeld. en dit kaartje zat inderdaad bij pakket. ga morgen pc terug plaatsen.
en kijk wel hoe die dan gaat.
nogmaals bedankt.

gr. berry

Je kan wel een andere netwerkkaart gebruiken, alleen dien je dan wel op de oude netwerkkaart je IP nummer vrij te geven. Na plaatsen nieuwe netwerkkaart kan je de nieuwe kaart weer instellen via een soort van online service van Chello die vanzelf tevoorschijn komt bij het openen van je browser of door even te bellen met de helpdesk.

Geplaatst door Tiborv
Je moet de chellomodem aansluiten op het netwerkkaartje waarop het altijd gewerkt heeft. Daarvan is het mac-adres van bekend. Ik weet niet of dit nog steeds zo is, in het begin was het in ieder geval wel zo.

Tegenwoordig maken ze een aansluiting en je moet zelf maar zien hoe je alles configureert , en ook zelf een kaartje kopen of je moet hem van hun nemen maak niet uit je krijgt een chello cd rom en alles gaat vanzelf , heb het laats bij mijn nichtje gedaan .

Die van mijn van 4 jaar geleden is een ander verhaal daar zit idd je mac adres aan gekoppelt en kun je veranderen op de wijze van Casper

deze kaart is 2,5 jaar oud. heb op die pc de zelfde instellingen gedaan ( bij mij thuis) als op de mijne. maar kom het net niet op.
ga hem morgen toch weer aansluiten op het juiste adres en hoop dat hij dan wel wil. als het lukt bericht ik dit gelijk.

iedereen nogmaals bedankt voor de supersnelle service!

gr, berry

p.s. mooie plaatsje dat dieren hé roby?

het is voormekaar,

stekker der in, en gaan!

iedereen bedankt voor de reacties.

gr. berry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan