martijnverdaas
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 apr 2010
Hallo mensen,
IK ben druk aan het proberen mijn database progje aan de praat te krijgen voor mijn lessen.
Nu loop ik echt vast en hoop dat een paar mensen mee willen kijken en mij echt even opweg kunnen helpen zodat ik weer verder kan.
http://www.allezkidz.nl/test.rar
Ik wil het allemaal graag zelf doen, maar ik kom er niet meer uit.
even een paar probleempjes waar ik tegen aanloop, en waarmee ik niet verder kom
Het is heel wat. maar ik zie door de bomen het bos niet meer. hoop na deze forse duw in de rug weer verder te kunnen.
groetjes, Martijn
IK ben druk aan het proberen mijn database progje aan de praat te krijgen voor mijn lessen.
Nu loop ik echt vast en hoop dat een paar mensen mee willen kijken en mij echt even opweg kunnen helpen zodat ik weer verder kan.
http://www.allezkidz.nl/test.rar
Ik wil het allemaal graag zelf doen, maar ik kom er niet meer uit.
even een paar probleempjes waar ik tegen aanloop, en waarmee ik niet verder kom
- frmLeerling
het veld leeftijd probeer ik te vullen met dlookup
Code:=DLookUp("[Leeftijd]";"[qryLLVerjaardagen]")
Ik heb ook geporbeert een creteria eraan te koppelen, maar dan loopt ik steeds tegen een foute code aan. Deze code geeft geen foutmelding, maar ook geen waarde weer?
- en dan de inschrijfknop
Deze knop opent [frmclubaanmeldingen]
nu wil ik graag dat hij dat pas doet na het ingeven van de waardes in de twee cbo's die er voorstaan. Dus wanneer deze nog leeg zijn hij een melding geeft kies club!
als hij het formulier opent moet hij div. velden automatisch invullen.
1. bovenaan het seizoen weergeven als txt
2. LLID moet hij meenemen omdat je een cursus inschrijft vanuit het leerling formulier
3. club had je ook reeds gekozen dus die moet ook ingevuld worden.
4. vanuit de clubcode wil ik dan ook de velden niveau en type vullen net als de standaard betaal methode voor deze club. deze worden ingegeven in frm [frmclubs]
5. bovenaan wil ik graag de volledige naam van de leerlingen c.q. paar dat ingeschreven is.
Ik heb nu een qry [qryLLVerjaardagen] waar de naam van de eerste persoon prima naar voren komt. maar ik mis wanneer ik een paar inschrijf de andere persoon.
ik zou graag willen dat de weergegeven naam als volgt eruit ziet.
voorletters of voornaam (beide zullen nooit gevuld worden) evt. tussenvoegsel achternaam. En wanneer het vakje paar aangevinkt staat eerst een & (en teken) en dan hetzelfde riedeltje voor de partner.
het veld aanhef hoeft niet mee in deze. Het is meer uit gewoonte dat ik deze erin geplaatst heb. Maar het is volgens mij aardig oubollig.
6. het vinkje bij paar moet ook mee ingevuld worden.
Het is heel wat. maar ik zie door de bomen het bos niet meer. hoop na deze forse duw in de rug weer verder te kunnen.
groetjes, Martijn