Kom mijn router niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timme8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hallo, ik weet niet hoe ik mijn router in kan komen. Een paar maanden geleden lukte het nog door 192.168.2.1 in te typen in de browser, maar nu vind hij die niet meer. Enig idee hoe ik dat kan verhelpen? Ik heb kabel aansluiting, gebruik windows vista, de firewall van windows staat gewoon aan. Ik heb router van EDIMAX en modem van Motorola (SBV5152E)

Timme

Kijk in de gebruikershandleiding van de Eximax of dat inderdaad het ip-nummer van de setup is.
Zo ja, dan is dat op de één of andere manier dus gewijzigd.
Weet je het gewijzigde ip-adres niet dan moet je de router resetten (kijk hiervoor opnieuw in de manual hoe je daarbij tewerk moet gaan)

ga naar start> uitvoeren en typ in cmd
typ daar: ipconfig en kijk wat er staat achter standaartgataway.
Het moet iets zijn met 192.168...........
staat er iets anders bij standaartgataway>
typ dan in: ipconfig /all en kijk wat er achter DHCP-server staat.

Dat is het ip van je router

Dat is ook weer een probleem, mijn vader heeft de router best lange tijd geleden gekocht, en heeft de handleiding niet meer...! Domme actie, meestal blijft alles bewaard. Wel hebben we nog een cd van de router, ik zal even kijken wat er daar op staat. Over de IP adressen, DHCP en Standaardgateway zijn hetzelfde, 192.168.2.1, die het niet doen.

Laatst bewerkt:
Als je de router op de stroom houdt, en een tijdje het reset knopje ingedrukt hou met een pen ofzo, totdat de lichtjes veranderen, dan is het gewoon weer de standaart 192.168.2.1 .

Dat is ´t m nou juist, me vader wilt hem niet resetten omdat hij denk dat het weer fout gaat en dan moet hij alles weer opnieuw instellen en hij doet het nu eindelij goed. Behalve dit probleem dan.!

wat wil je in de router doen dan?
als je er niet hoef te doen is er toch voorlopig geen probleem

Als ik er niks te zoeken had maakt het niks uit nee, maa rik moet poorten openzetten voor Ventrilo.. Als ik wil connencten blijft hij maar synchronizen. Weet niet of je met ventrilo werkt.. ik meestal met teamspeak maar voor spel zitte al die mense o pventrilo. en ook voor ander spel moet ik poor topen zetten dus zou wel handig zijn om erin te kunnen :D hoop dat jullie me kunnen helpen zonder dat ik de router hoef te resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan