Kom niet draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankwannet

Inventaris
Lid geworden
6 jun 2006
Hoi...

Zit momenteel even bij moeder van kids.
Zij hebben modem van UPC Tomson twg870ug en een belkin wireless usb adapter.
Dit via een desktop.Modem wordt gevonden bij draadloze netwerken(uitstekend).Vul de wpa2-psk key in maar verder ho maar.
Heb mijn laptop mee en kan er wel gelijk op.

Wie oh wie heeft een idee of wat zie ik over het hoofd??

Macadress misschien ook bveiligd en die je dat op te voeren?

You tell me...
Firewall staat nu ook uit.
Laat ook de wizzard lopen maar niks noppes nada

Key juist?
Het kleinste verschil en je maakt geen verbinding.

Ja...key is juist.Verscheidene malen geprobeerd.:confused:

Snap het echt even niet.Met de laptop geen problemen.

Update driver en ingeschakeld natuurlijk?

Opnieuw gestart zonder ethernetcable?

Ja..ook dat alles.
usb stick wordt goed herkendt en geeft aan stuurprogramma werkt.
Modem werkt vanzelfsprekend ook.Instelling stick op b,g,n staan.Ups geeft een 802.11n aan.

Kan het zijn dat zo'n stikkie gewoon weg te zwak is?
Gekke is...we hadden stick in achterkant pc.Niks noppes nada.
Stick in voorpoort gedaan en af en toe wel verbinding.Gekke is dat modem een meter of 4 er vanaf staat.(meterkast)

Hallo Frank.

Ik ben zo blij dat ik eens op je vraag kan reageren.
Hoewel je geeft zelf het antwoord al nieuwe usb stick, of de drivers van de usb's opnieuw istall.
Dit is zomaar een suggestie hoor.

Mvg, Rinus.:D

Hoi...

Ben weer thuis.Even een update...

Usb stick aan voorzijde en ja heb verbinding.Wel laag.Draai de pc een kwartslag en de verbinding is weer weg.Draai hem terug en ja hoor..weer verbinding.signaal fluctueert van laag naar uitstekend.Op de laptop blijft die uitstekend.Zit dus in de stick lijkt me dan.
Wat is nu de beste oplossing om een desktop draadloos te krijgen?Werken die sticks wel goed op usb2.0 of moet ze naar een intern kaartje gaan??En zo ja...welke?

Afstand?
Niet elke usb netwerkadapter is lekker compatible met een router?
Gekozen beveiligingstype kan verschil maken.
Ook gekozen kanaal kan storingen opleveren doordat meerderen hiervan gebruik maken
Staal/dikke muren?
Sorende factoren draadloze apparatuur. Kan ook draadlooas keyboard/muis zijn of andere apparatuur.

Afstand is op zijn hoogst een meter of 4 met maar 1 muur ertussen.Zoals gezegd geeft mijn laptop geen problemen daar.Ik zie toch het probleem in de wireless usb adapter.Ze gaat eens infomeren naar zo'n pci kaartje.

Belkin heeft het altijd al moeilijk gehad met een goed signaal.
Netgear scoort op dat vlak veel beter. Het is maar een tip.

Ik heb er zelf geen ervaring mee dus moet dan op jouw woord afgaan.
Eigenlijk is mijn vraag nu ook wel of die usb wireless stickjes Uberhaupt wel geschikt zijn voor een desktop?

Hallo Frank toevallig van de week 3 desktops en 1 laptop op een TP LINK router met usb sticks 2.0 ook van TP LINK geinstall, werkt perfect.Maar ja een wireless netwerkkaart is misschien wel beter .

@frankwannet

Zo'n stick werkt even goed op een desktop als op een laptop, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Ik heb hier ook een TP-Link acces point staan, en dat signaal gaat echt heel ver, dus TP-Link is zeker ook een goed merk.

Ok...maar ze zit met hetgeen wat ze van UPC gekregen heeft.Zit nu aan zoiets te denken.(voorbeeld)
IEEE_802_11b_g_PCI_Wireless_Card.jpg

ook ik zou verwachten dat zo.n stikje het gewoon prima zou doen maar niet dus.Zoals gezegd...pc een kwartslag draaien en verbinding valt weg.Wordt je toch gek van...:mad:

Natuurlijk het is wel beter een draadloos netwerkkaart,maar het blijft draadllos toch.
De router kan natuurlijk ook te zwak zijn.

Router te zwak betwijfel ik aangezien het op laptop dus wel goed draait.Afijn..van de week even verder puzzelen daar.Wel sneu...nieuwe vloer gelegd en keuken aangepast.Computer staat op grens keuken/ woonkamer en wil van die kabel af...
Hou jullie op de hoogte..thanks

Frank een groot probleem waar 9 van de 10 mensen de fout in gaan is door de modem in de meterkast te plaatsen. Als je de meest ongunstigste plek in huis kan uitkiezen voor een draadloos apparaat dan is het wel de meterkast. Dankzij allerlei bekabeling en sterke stromen ontstaat er soms magnetische inductie wat het signaal enorm kan beinvloeden. Het feit dat je dus wel soms bereik hebt en af en toe niet geeft aan dat alles eigenlijk wel werkt maar het signaal te zwak is om een goede verbinding te blijven behouden. Haal het modem uit de meterkast en je zal het verschil direct moeten zien.

Een ander probleem kan zijn dat het USB stickje gewoon niet voldoende bereik heeft, misschien dat de vaste PC met zijn metalen behuizing iets meer storing geeft aan de wifi zender in de chip, of dat er op dat plekje in huis een storing op die radio frequentie is waardoor het juist op die plek niet lekker werkt.

In dit geval kan je ook met een devolo powerline oplossing werken. Dit zijn twee kleine kastjes die je in het stopcontact prikt, bij 1 kastje gaat er een kabel naar de modem, de andere gaat naar de PC. zo staan ze via het stopcontact met elkaar in verbinding, geen gedoe meer met wegvallende verbindingen of kabels trekken. Je kan de set overal mee naartoe nemen en kan ze zonder installatie overal gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan