Kom niet meer in mijn Fritzbox 7170

Status
Niet open voor verdere reacties.

frheerlen

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2015
Berichten
15
Dag Allemaal,

Ik ben enkele maanden geleden verhuist. In mijn oude woning had ik een eigen ziggo kabelmodem met daarachter een fritzbox 7170 en daarop aangesloten 2 telefoons.

In mijn nieuwe woning sloot ik op de aanwezig internetkabel mijn 7170 aan maar ik kom op geen enkel manier meer in mijn fritzbox om instellingen aan te passen.

De aanwezige internetkabel komt uit een ziggo modem.

Wie weet wat ik moet doen om weer toegang tot mijn 7170 te krijgen ?
 
Eerste tip: Controleer of je de Fritzbox niet hebt aangesloten op de WAN poort van de Fritzbox, hij moet in een LAN poort van de Fritzbox! Niet in een WAN poort! Veelgemaakte fout. Het zou kunnen dat hij in het oude huis wel in de LAN poort heeft gezeten en in het nieuwe huis in de WAN poort is aangesloten richting het Ziggo modem.

Mocht de Fritzbox al zijn aangesloten via de LAN poort richting het Ziggo modem en de WAN poort vrij te zijn op de Frtizbox en je kunt deze nog steeds niet bereiken, dan:


Zou heel goed kunnen dat de IP subnet is veranderd in je nieuwe woning, dus het subnet van Ziggo is normaliter, 192.168.178.x.
In de nieuwe woning gebruik je ook Ziggo? Dan zou de adressering onveranderd moeten zijn.

Echter wanneer je fritzbox nergens te bekennen is op het netwerk, dan stel ik toch voor of om A. een reset uit te voeren of B. een device direct achter de Fritzbox LAN poorten te hangen.


Als je optie A toepast, kun je er vast weer bij na reset.

Als optie A niet kan en je voor optie B wilt gaan kan dat ook, koppel de Fritzbox los van het Ziggo modem, en verbindt een kabel tussen de Fritzbox LAN poorten en je PC. Als het goed is krijgt je PC nu een IP-adres van de Fritzbox DHCP server.

De DHCP server van de Fritzbox dien je zover mogelijk uit te zetten en het subnet instellen op 192.168.178.x met subnetmasker 255.255.255.0
Als je dat allemaal doet dan moet het lukken en krijgt je Fritzbox een DHCP lease van het Ziggo modem waardoor je de Fritzbox weer kunt bereiken vanuit je Ziggo netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk verhaal andere oplossing

Dag Iwallyit,

Duidelijk verhaal van jouw kant. 1 opmerking de fritzbox 7170 is eigenlijk een modem met router en uitgebreide functies en beschikt standaard over 4 lan poorten. poort 1 kun j eomzetten naar een wan poort en dat heb ik destijds gedaan zodat ik hem achter een ziggo modem kon hangen.

Je kunt via fritx.box, http://192.168.178.1 en http://169.254.1.1. in de fritzbox komen. de eerste 2 werken bij mij niet en de laatste wel :)

dus ben blij kom er weer in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan