Kom niet meer in Windows ?? schrijfbeveiliging?

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Mijn jongste dochter heeft wat zitten te klooien op de PC. Het begon daarna met foutmeldingen bij het opstarten. Zwarte scherm bleef met een melding dat sommige bestanden konden niet gevonden worden. Echter als je op 1 toets drukte ging Windows wel laden.
Ik dacht eerst om een systeem herstel uit te voeren maar deze werkte opeens niet meer. Dus dan maar WinME opnieuw eroverheen. En toen ging het mis. Na een tijdje in plaats van goed opstarten komt de PC niet meer in Windows.
Scanreg /restore of scanreg /fix help ook niet.
Met scandisk krijg ik de melding dat alles is O.K.
In Veilige Modus stop de setup met blauwe scherm en de mededeling:
Fout bij schrijven naar de schijf!
Als ik met boot floppy en CD-ROM ondersteuning probeer dan loopt het een tijdje goed (in DOS) maar daarna komt het volgende melding:
ATTENTION: A serious disk error has occurred while writing to drive C. Retry: (r)?
Maar dan reageert niet meer.
Is het ook mogelijk om met ME een clean boot te doen (sys.dat…sys.dao) ? en zo ja: wat is de exacte opdracht?
Normaal zou het zo zijn dat in DOS goede opstart bestanden zijn van vroeger. Hoe kom ik bij deze bestanden, met wat voor opdracht? Ik bedoel dus om in het DOS de register terug te zetten.
Alvast bedankt

Falco
 
Laatst bewerkt:
probeer of je een schijf oppervlakte controle kan uitvoeren (scandisk). lukt dit niet dan kan je proberen om de schijf in een andere computer te stoppen en te kijken of je schijf daar wel gewoon te gebruiken is. zo niet dan vrees ik dat je HD het leven heeft gelaten
 
opstarten met de bootdiskette van winme, daarna in dos prompt sys c:, zou je kunnen proberen

suc6

Oossie
 
Als je dat zou zeggen dan zou toch scandisk een fout toch melden? Of ben ik blond? :D
Falco
 
ja je bent best wel blond, Het kan namelijk zijn dat scandisk het niet doet omdat het ide slot van het moederbord of een andere component (kabel wat dan ook) niet goed functioneerd.
 
kijk eerst eens of je harde schijf nog wel herkend word in je bios. Vervolgens probeer je nogmaals met een bootdiskette of je uberhaupt je harde schijf nog kan benaderen.

Zo niet dat heeft sys c: enzo allemaal nog geen zin.
Probeer dan even je ide kabels even na te lopen en probeer anders de schijf idd even als tweede in een andere compu.

Is je schijf wel benaderbaar probeer met scandisk en een uitgebreide oppervlaktecontrole of je harde schijf beschadigde sectoren heeft.

Ga na over je niet toevallig een virus hebt opgelopen en probeer als dat niet zo is om even je mbr te herstellen met fdisk /mbr en je opstratbestanden terug te zetten met sys c: (vanaf floppy)
 
Heb wel: scandisk /all /surface uitgevoerd. niet aan de hand.
PC is 1½ jaar oud?

Waar moet ik dat sys c: intypen?

Ik was weer wat aan het klooien en nu kreeg ik de volgende melding:
Er is een schrijfbeveiligingsfout opgetreden. bezig met schrijven station C
Afbreken?Opnieuw?Mislukt?

Ik had net de nieuwste update voor antivirus. Hoe weet ik als ik een virus zou hebben? Kan dat in DOS uitgevoerd worden?
Heeft WinME geen mogelijkheid voor Clean Boot?
Grtz
falco
 
kan je nou opstarten met een bootdiskette ?


en zie je dan de inhoud van je schijf ?

staat je schijf in je bios goed ?
 
Geplaatst door vaat
kan je nou opstarten met een bootdiskette ?


en zie je dan de inhoud van je schijf ?

staat je schijf in je bios goed ?

Ik start met een bootdiskette maar kom niet echt verder.
Inhoud van schijf = hoe bedoel je dat?
In het Bios goed staan..weet ik niet, denk ik.

Bedankt voor de link, ik bedoelde meer net zoals bij W98 of 95 met sys dat-sys,DAO

Heb nog extra info:
1-In het AMIBIOS staat: Boot sector Virus Protection = Disabled.
2Kreeg nog de volgende meldingen bij het 'klooien'met de floppy= INT 24-fout.
Daarna deze= Kan het registerbestand niet vinden. Het is mogelijk dat er geen registerservices voor deze sessie beschikbaar zijn. Er is een XMS-cacheeprobleem!
Registerservices zijn in deze sessie niet beschikbaar.
En daarna deze= C:\WINDOWS\system\vmm32.vxd: ontbreekt/kan niet worden geladen.

Overigens in het SETUP, moet ik de volgende 2 op DEFAULT zetten?:
-Load BIOS defaults
-Load Setup defaults

Grtz
Falco
 
ok start eens op met een bootdiskette van ME en
doe vanaf de a:\ prompt het commando sys c: [enter]

dus: a:\ sys c: [enter]

kan je nu normaal opstarten ?

doe ook eens van c:\ prompt het commando dir [enter],

dus c: [enter] en dir [enter]

dan zie je de inhoud van je schijf ! Wat staat daar ?
 
Als je dat zou zeggen dan zou toch scandisk een fout toch melden? Of ben ik blond?
Echte blondjes zijn zo slim om een tweede pc te nemen voor de kinderen :cool:
 
En je bent nog goed genoeg om een loslopende Italiaan te helpen :D
 
Geplaatst door Elisa
En je bent nog goed genoeg om een loslopende Italiaan te helpen :D
FOUT!!!!!:D:D:D:D ik ben niet Italiaan! En wat loslopende betreft...soms...;)
Ik deed dat opmerking omdat ik dacht: wat heb ik nou met zo'n reactie....mijn HD zou naar de k.l.t. zijn.
Als men geen zinnige antwoord heeft dan beter geen reactie. Door Vaat kwam ik toch dichter bij de oplosing.

Maar back to the topic = OPGELOST :D:D:D
Waar lag het aan? In de BIOS bij de 'Hardware Access Control'.
Daar stond de boel op: Read-Only en deze moet dus op Read-Write staan!!
Hoe dit opeens Read-Only werd?? Weet ik niet.
Zou dat kind iets gedaan hebben met een of andere speletje op Internet of...?? Ik weet het niet.
We are back in business!!!!

Dus bedankt voor de snelle reactie :thumb:
Groetjes
Falco
PS: ik heb hier 3 PC's, maar alleen deze op de kabel en snel genoeg
 
Laatst bewerkt:
FOUT!!!!! ik ben niet Italiaan!

En ik niet dom ook al ben ik blond ;)

Zijn we er toch LOLOL
 
Geplaatst door Elisa
FOUT!!!!! ik ben niet Italiaan!

En ik niet dom ook al ben ik blond ;)

dat heb ik ook nooit gezegd en om eerlijk te zijn= ik val op blond;) (niet op mannen!) dus :D:D:D

Ik zat met een probleem. Ik hoop op dat moment dat ik deze op kan lossen zonder ingrijpende toestanden.
Een goede tip/link/uitleg (whatever) find ik top.
Aan een reactie in het trend van: 'je moet :(formateren'...'je PC is kapot':eek:...of in het stijl van: 'oh ja, dat dacht ik ook..':8-0: heb ik echt NIETS aan. Een link als die van Vaat of deze:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;271240 daar heb ik wat aan.

Probleem is nu opgelost maar ik blijf met de vraag: hoe kwam deze probleem? Ik chat niet, spel geen speletjes op de PC (alleen Playstation).
Falco
 
Hoe het kwam? Ja, dat weet je zelf ook wel :D
Hoe je het niet meer krijgt? 2e pc kopen!
Kinderen vreten wat uit met zo'n ding. Komen op de gekste sites en downloaden van alles.
Sommige dingen ben je blij dat het opgelost is maar heel vaak (ik tenminste maar ik ben dan ook blond :D) weet je niet wat het veroorzaakt heeft.
De verbinding is zoiets.
Maar read only in je bios? Knap kind dat dit voor elkaar krijgt. Misschien een aardig progje gedownload? ;)
 
Wist ik maar hoe dat kwam:mad: :evil:

Hoezo, een 2e PC kopen? Ik heb al 3 :eek:

Ik ben ook blij dat het opgelost is maar het is leuk om te weten wat de oorzaak was. Dan gebeurd dat niet zo snel weer.

Dat kind zit vaak te chatten met 'hunks' van 15-17 jaar. Zou het zo'n lolbroek tussen zitten die online deze grapjes doet?
Volgens mij zat ze laatst wat cheats te downloaden voor een of ander speletje THE SIMS.
Ook zag ik een nieuwe ,die was gedownload: Blocks_installer.exe (ik weet niet wat dit is).
falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan