Kom niet op wesite ivm probleem met cookies

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard123

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Kijk vaak naar uitzendinggemist.nl
Plotseling krijg ik onderstaande melding.
Ik heb dus gedaan wat beschreven wordt maar krijg dus steeds zelfde scherm als ik website intype.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Bvd
Richard
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cookies benodigd

Om uitzendingen te kunnen bekijken via Uitzending Gemist moeten er cookies kunnen worden geplaatst. In uw huidige instellingen staan deze echter uitgeschakeld. De cookies worden gebruikt om te herkennen wat uw voorkeursinstellingen zijn (Real of Windows, smalband of breedband) wanneer u een video wilt zien, zodat we er niet elke keer naar hoeven te vragen.

U kunt de instellingen wijzigen via het menu van uw browser:

Internet Explorer: Ga via het menu achtereenvolgens naar Extra, Internet-opties, tabblad Privacy, Websites, voeg het adres http://www.uitzendinggemist.nl toe, klik op Toestaan en klik op Oke.

Ga nog eens terug naar dat tabblad Privacy. Klik dan op de knop Geavanceerd en zet de vinkjes zoals in het onderstaande voorbeeld. (Als dit niets oplost, zet dan de automatische verwerking van cookies weer aan =haal dat vinkje weg).

NB: je hebt toch niet in een ander beveiligingsprogramma ingesteld dat cookies niet geaccepteerd worden?
.

Bijlagen

• CookiesGeavanceerd.jpg
    CookiesGeavanceerd.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 191
Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je voorstelde en jammergenoeg nog steeds zelfde probleem.....vinkjes stonden zoals in jou voorbeeld en andere optie werkte ook niet.

Heb avg als virusscanner en kon altijd gewoon op de site van uitzendinggemist....heb wel 2 dagen geleden updates van deze scanner geinstalleerd maar zou niet weten of dit van invloed is?.....vrij weiniig verstand van computers:rolleyes:
Heb je(iemand)nog een idee waar het in zou kunnen zitten?

Cookies nergens voor nodig.

.
Uitzendinggemist is bijna net zo moeilijk als deze site.
De melding dat cookies moeten worden ingeschakeld wordt echter ten
onrechte gegeven. Ik heb van alles uit geprobeerd maar werd pas op
de site toegelaten nadat ik de nieuwste mediaspeler en codex
geinstalleerd had. Nu hebben ze geen commentaar meer.
Het waren dus niet de cookies. En ik maar afsluiten en opstarten.
Het is natuurlijk nog een vrij nieuwe pagina. :confused: :confused:
.

Welke/waar heb je exact deze nieuwste versie mediaplayer gedownload en vooral welke(en waar)codec heb jij gedownload.
Zoals je wellicht begrijpt kan ik mijn computer heel goed aan en uitzetten maar verder wordt het lastiger:D

.
Nee Richard dat booten doe ik als er iets niet lukt, de Mediaspeler van
Windows bedoelde ik maar er zijn ook andere spelers, het is nu
vernieuwd tot versie 9. Die heb ik van een CDRom en is ook alweer
wat ouder, tegelijk werd mij gevraagd om codecs te installeren, die
nieuwste codecs heb je dus echt nodig om gecomprimeerde films af te
spelen en zie ik hier niet los van. Zaak is het om deze te downloaden
van betrouwbare bron. Veel mensen bieden ze aan omdat ze beter
zouden zijn maar vervelende fouten zijn het gevolg en deze fouten
kunnen zelfs je harddisk beschadigen.
Microsoft biedt zowel Mediaspeler als vertrouwde codecs gratis aan.
Kijk op http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.mspx
Anders naar microsoft surfen. Dan een geschikte speler kiezen.
Ben benieuwd.....
.

Dank je voor je antwoord maar denk toch dat dit niet is wat ik nodig heb.
Voor de duidelijkheid ik kom dus niet eens op de site......vorrheen wel en mijn inziens niets aangepast....alleen wellicht automatische update van windows ofzo.
Ik heb tevens de internet opties(privancy e.d.)bekenen zoals hier boven beschreven en lijkt ook niet mis te zijn.
Ik krijg dus onderstaande melding als ik de site op wil gaan.
Iemand nog een idee?...gebruik de site nl regelmatig om programmas terug te kijken
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Cookies benodigd

Om uitzendingen te kunnen bekijken via Uitzending Gemist moeten er cookies kunnen worden geplaatst. In uw huidige instellingen staan deze echter uitgeschakeld. De cookies worden gebruikt om te herkennen wat uw voorkeursinstellingen zijn (Real of Windows, smalband of breedband) wanneer u een video wilt zien, zodat we er niet elke keer naar hoeven te vragen.

U kunt de instellingen wijzigen via het menu van uw browser:

Internet Explorer: Ga via het menu achtereenvolgens naar Extra, Internet-opties, tabblad Privacy, Websites, voeg het adres http://www.uitzendinggemist.nl toe, klik op Toestaan en klik op Oke.
Firefox: Ga via het menu achtereenvolgens naar Extra, Opties, tabblad Privacy, klik op Uitzeonderingen, voeg het adres http://www.uitzendinggemist.nl toe, klik op Toestaan en klik op Oke.

.
De vraag wordt zeker veel gesteld laten we het daarom kort houden.
Denk aan zaken als systeemvereisten, computeronderhoud en snelheid van verbinden, breedband internet minimaal. Omdat software op de computer een zekere samenhang vertoont in werking, kun je niet uitsluiten dat je updates nodig hebt. Dit is wel mijn ervaring. Ook weet ik nu dat je niet moet denken dat de cookie verwerking er de oorzaak van is wanneer je deze instellingen goed hebt staan en er verder geen problemen zijn. Ik gebruik een hulpprogramma voor ondermeer cookies (Winpatrol) en kan daarin zien dat ik overal cookies van krijg, die ik overigens even zo gemakkelijk weer weghaal. Uitzendinggemist heeft geen e-mail adres maar wel een contactformulier en een uitgebreide problemen sectie op de site zelf. Probeer daar dus via een ander computer te komen. Wij denken het, zij weten het. Dit is het einde. Ik doe as op m'n hoofd. :D
.

........................................De volgende helpteksten zag ik toen ik gemiste uitzendingen bekeek..................................
Hierin staat de bevestiging dat de update naar Windows Mediaspeler 9 mij heeft geholpen op de site te komen. Je kunt je speler niet altijd updaten naar versie 11 omdat windows dan de validatie controleert. Onbetaalde versies van Windows XP maar ook soms de legale versies komen niet door de test en je moet dan de installatie weer terugdraaien in Software van het Configuratiescherm. Heb je problemen op de site zelf? Denk er dan aan dat je de cookies van uitzendinggemist.nl mogelijk moet verwijderen om deze site met automatische instellingen te laten werken.

""Uitzending Gemist bevat meer dan 4000 afleveringen van programma’s van de publieke omroepen. De streams van deze programma’s worden aangeboden in Windows Media in smal- en breedbandformaat. Wilt u een van de vele programma’s bekijken? Dan is het verstandig om de laatste versie van de Windows Media Player te downloaden en de instellingen van uw virusscanner op normaal tot laag niveau te zetten.""

""Tot voor kort werden de meeste streams in Windows Media en Real formaat aangeboden. Vanaf 1 september 2006 is de publieke omroep echter gestopt met het streamen van beeldmateriaal in Real Media formaat. Alle programma's worden derhalve in Windows Media gestreamd.""

Bedankt voor je antwoord maar ben er net achter dat oplossing supersimpel was.
Kwam er bij toeval achter dat mijn datum verkeerd ingesteld stond.....4 dagen te ver naar voren.
Blijkbaar checkt de site of de datum wel klopt ofzo.....want nadat ik mijn datum weer aanpaste naar de juiste datum kon ik gewoon weer op de site.
Was op verkeerde been gezet door vreemde waarschuwing over cookies e.d.

Ja Richard 123, ik ben blij voor je. Is de vraag opgelost - klik dan op opgelost (rechtsonder) om deze hulppagina pagina te sluiten ? !

Sjongejonge!

Was ik zo'n 3 dagen mee in de weer en bij mij was het probleem niet de datum maar de tijd........ ontzettend badankt!!!!:thumb:

dag richard123 en alfred 2,

ook ik heb dagen lang gezocht naar de oplossing van dit probleem en kwam daarbij op deze site terecht. De oplossing bleek inderdaad een foutieve datum te zijn die ik dankzij jullie suggestie heb aangepast: en jawel het hele probleem opgelost!!! Heel veel dank

peter

Laatst bewerkt:
held!

Bedankt voor de info. Ook dit was het probleem bij mij. Nu werkt het weer prima!

Helden!!!

Bedankt voor de info. Ook dit was het probleem bij mij. Nu werkt het weer prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan