kom niet verder dan aanmeldingsscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tima

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Gisteren de pc gewoon afgesloten. Vanmorgen bij het opstarten blijft hij hangen op dat scherm waar je op een naam moet klikken. Maar er staat geen naam, dus valt er nergens te klikken.
Ik heb ook nooit een naam ingevoerd daar ik de enige gebruiker ben.
Hoe kom ik nu verder?
Ook veilige modus blijft hangen op dat scherm.
Normaal gesproken slaat hij bij het opstarten dat scherm gewoon over.

Er zal toch wel een manier zijn om dat scherm te kunnen omzeilen?

Als je in de veilige modus kunt komen dan kun je ook kiezen voor laatst bekende werkende instelling.

Ook als ik die neem dan komt dat aanmeldingsscherm, zonder naam

Ctrl + Alt + Del

Heb je al dit geprobeerd, XP geeft dan ook de mogelijkheid om administrator op te geven, die zou het altijd moeten doen.

Als je bij installatie geen wachtwoord hebt opgegeven, moet je alleen een [Enter] geven.

Eric.

Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar er gebeurt niets.
Ook als ik opstart met cdrom kom ik in dat scherm met klik op gebruikersnaam.

Via veilige modus heb ik alle mogelijkheden geprobeerd maar steeds kom ik in dat scherm en kan dus niet verder.

Opstarten met opstartdiskette: dan krijg ik onderaan de regel: verwijder schijf of medium> druk op een toets; doe ik dat dan krijg ik dezelfde regel weer.
Ik kan dus ook niet formateren:8-0:

Nu kan ik nog mijn harde schijf bij een ander erin doen om te kijken wat hij daar doet, maar de mogelijkheid daartoe heb ik pas vrijdag.

Dus als iemand nog iets weet?

Opstarten met opstartdiskette: dan krijg ik onderaan de regel: verwijder schijf of medium> druk op een toets; doe ik dat dan krijg ik dezelfde regel weer.

Weet je zeker dat de opstartdiskette wel goed is?

Je kan een goede downloaden op www.bootdisk.com

En opstarten met de XP CD en dan Windows XP herstellen?

De opstartdiskette is goed, die had ik pasgeleden nog gedownload, voor het geval dat........:rolleyes:

Even die Contr-Alt-Del: als ik daar tig keer op klik kom ik idd iets verder. Krijg dan zo'n aanmeldingsscherm. Maar als ik administrator invul, geen ww want die had ik niet, dan krijg ik de melding:
"Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:
De ingang is ongeldig.
Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.

Ook als ik gebruiker laat staan.

En opstarten met CDRom: dan krijg ik ook dat aanmeldingsscherm zonder naam aan de rechterkant

Laatst bewerkt:
Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:
De ingang is ongeldig.
Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.

Is dit ook in veilige modus?

Administrator

Als je XP installeerd, kan het zijn dat hij je ziet als enige gebruiker (hant af van wat je kiest bij insallatie), dus probeer eens je eigen wachtwoord bij administrator, mischien loopt hij dan wel door.

Het verbaast mij wel dat hij zegt dat de ingang ongeldig is, dan lijkt het er op dat administrator, die standaard wordt aangemaakt, er niet zou zijn.

Weet je zeker dat je het goed hebt gespeld.

Probeer anders gast eens, die is vaak zonder wachtwooord (of gast als wachtwoord) en ook dat is een standaard account.

Heeft iemand die voor volle zekerheid gaat jou systeem geïnstalleerd ? Er zijn mensen die administrator en gast stanaard disable'n omdat iedereen die accounts kent.

Succes,

Eric.

Geplaatst door XP_PC

Is dit ook in veilige modus?

In veilige modus bleef het scherm zwart met in de hoeken wel de naam: veilige modus.

@Eric:
Gast heb ik ook geprobreerd, lukte niet. Wachtwoord heb ik nooit ingevoerd, dus kan ik dat ook niet invullen.

Ik heb mijn pc maar naar de dokter :p gebracht en verwacht hem maandag gezond terug te krijgen.
Die man vond het een uitdaging want hij had het nog nooit gezien.

Dus............als het goed is vertel ik volgende week wel wat er was.

Bedankt iig voor het meedenken.:thumb:

Een beetje late reactie, maar het lukte mij niet om hier in te loggen:(

Pc terug, maar de oorzaak is onbekend. Via een omweg kon ik wel weer bij mijn bestanden, zodat ik nog een back-up kon maken.

Via een heerlijk bestandje: Restoration 2.5.14 (link: http://www.zdnet.nl/supercenter.cfm?id=34916&scid=11 ) nog diverse bestanden die gewist waren teruggevonden.

Format en opnieuw begonnen met een schone pc.

gebruik Functietoetsen zgn.F1.F2.F3.F4 ETC..

Problemen met in XP komen na herstarthoud een van de knoppen ingedrukt dit kan F2,F8,F10 of op sommige pc's wel F12 zijn

er zijn 2 opties en is de BIOS daar moet je niet zijn afblijven dus

de andere is BOOT-optie kun je aangeven hoe jezelf de pc wilt opstarten

diskette drive
cd rom drive
veilge modus
of cd rom met ondersteuning van de gegeven sop de cd rom
of cd rom maar zonder ondersteuning ff zoeken welke optie je moet gebruiken alle sloopt vanzelf

Zelfs Formatteren gaat op deze manier

succes

Re: gebruik Functietoetsen zgn.F1.F2.F3.F4 ETC..

Geplaatst door POWERDOME
Problemen met in XP komen na herstarthoud een van de knoppen ingedrukt dit kan F2,F8,F10 of op sommige pc's wel F12 zijn

er zijn 2 opties en is de BIOS daar moet je niet zijn afblijven dus

de andere is BOOT-optie kun je aangeven hoe jezelf de pc wilt opstarten

diskette drive
cd rom drive
veilge modus
of cd rom met ondersteuning van de gegeven sop de cd rom
of cd rom maar zonder ondersteuning ff zoeken welke optie je moet gebruiken alle sloopt vanzelf

Zelfs Formatteren gaat op deze manier

succes

Ik begrijp uit dit bericht dat zowel de punt, als de komma-toets op jouw toetsenbord kapot zijn en ook de spatie en de shift wel eens willen stoppen met werken :confused:. Wil je alsjeblieft DUIDELIJKE ZINNEN posten ?!

Sowieso zorgt alleen F8 ervoor dat je in Veilige Modus van Windows komt en die andere toetsen niet.

F2, F10, F12 en DEL kunnen er voor zorgen dat je in de bios komt. Maar dat hebben we nu geloof ik niet nodig...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan