Kom niet verder dan BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyarcade

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Hallo,

Ik hoop dat dit het juiste subforum is voor dit probleem!

Mijn laptop (ASUS N56VZ, half jaartje oud) is gisteravond vastgelopen; de cursor werkte gewoon maar ik kon niks meer aanklikken. Laptop toen opnieuw opgestart en hij begon gelijk in een soort van repair modus waar hij de C: schijf ging controleren en ging herstellen, hierna kwam ik gewoon in het Windows 8 (log in?) menu maar kwam vervolgens niet meer in Windows zelf. Hierna nog tweemaal geprobeerd (ging wel rechtstreeks naar Windows menu, herstel modus overgeslagen) maar kwam er maar niet in. Vanochtend weer geprobeerd en kwam gewoon in Windows. Alles was gewoon functioneel voor zo'n 20 minuten totdat een YouTube video niet meer wilde laden en ik de pagina wilde vernieuwen hij weer vastliep zoals eerder was gebeurd. Een dikke 20 minuten gewacht en vervolgens de laptop opnieuw opgestart waardoor hij gelijk in een soort van bios menu kwam (Aptio Setup Utility?) waar je vrij weinig opties hebt, als ik door wil gaan krijg ik even een zwart scherm, en vervolgens kom ik weer terug in dit menu.

Het lijkt me vrij duidelijk dat er iets mis is met de HDD toch? Is er nog iets wat ik kan doen?

Ik hoop dat iemand raad heeft voor mij,

Alvast bedankt!

Henk / Johnnyarcade

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Het lijkt er inderdaad wel op dan zou de enigste optie zij je garantie aanspreken.

Bedankt voor de snelle reactie Modag, lijkt erop dat ik dat maar ga doen dan inderdaad. Is er nog iets wat ik eventueel kan doen om gegevens terug te halen? Mijn broer heeft tevens exact dezelfde laptop, is het mogelijk (en makkelijk?) om bijvoorbeeld de hd te ruilen om te kijken of zijn laptop ook dezelfde fout aangeeft of zou je dit afraden?

Hoi,

Geloof dat ik dat niet zou doen ,je zou bv wel met een extrene behuizing er aan kunnen proberen te hangen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan