Kom router niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Hallo,

Ik heb een Edimax router, met daarop twee pc's met allebei win 98. Sinds vanochtend kan één van de pc's geen verbinding meer krijgen. Ik ben alles gaan afwerken waarvan ik denk dat het de oorzaak kon zijn, in eerste instantie op de bewuste pc, vond niks. Heb modem en router ge-reset, hielp niet. Toen wilde ik de router benaderen vanaf de pc die wel internetverbinding had. Bij het inloggen op de router staat het wachtwoord al standaard ingevuld en ik heb het nooit veranderd. Nu kreeg ik ineens de melding "wrong password" Ik heb daarna nog handmatig het standaard wachtwoord ingevuld en alle pc-instellingen met de handleiding nagelopen, maar ik kan niks vinden. Wie weet wat ik nu moet doen ? (ja, eigenlijk zijn dit nu twee problemen geworden ...)
 
Het wachtwoord van de router is net als de instellingen waarschijnlijk gereset. Waarschijnlijk heb je een hardwarematige reset gedaan (reset knopje 3 sec ingedrukt houden). Indien dit het geval is zijn alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Bij een Edimax zijn de inloggegevens:

User: (LEEG LATEN)
Pass: Admin/admin (of ook LEEG LATEN)

Deze instellingen zijn afhankelijk van het type, mogelijk zijn er ook nog andere inlogcodes.
 
Ik heb hem inderdaad hardwarematig gereset. Geen reset-knopje op dit exemplaar, maar hem gewoon uitzetten en na 10 seconden weer aan. Leeglaten of admin lukte ook niet. Er is trouwens geen user-balkje
Het is ook wel vreemd dat de genoemde pc wèl contact met de router schijnt te maken, gezien het lampje dat gaat branden op de router. Ik zal de bijgeleverde CDrom van de router eens raadplegen ...
Bedankt alvast voor het meedenken. Alle suggesties zijn nog steeds welkom.
 
Ik weet natuurlijk niet precies welk type je hebt, maar in 90% van de gevallen geldt voor het resetten het onderstaande.

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel,

kun je me nog even hiermee helpen: wat is een "terminal emulation program such as HyperTerminal"?
 
Hyperterminal zit standaard in windows en kan je vinden onder bureau accesoires->communicatie.
 
Geplaatst door maestro12
Hyperterminal zit standaard in windows en kan je vinden onder bureau accesoires->communicatie.

ehm, ook bij 98?, want ik zie het er niet tussenstaan. Of is het optioneel en moet ik het van de 98cdrom halen (ik zal zo even kijken) bedankt alvast
 
Oeps, daar kom ik niet één twee drie uit.

1. ik ben niet zeker welk kabeltje ik moet hebben (ik heb hier twee kabeltjes die ooit "ergens"bij zijn meegeleverd, eentje is een cross-over en op de ander staat onder andere: type CM 24awg 75 c (ul) E188630 CSA LL81295

2. Ik heb hyperterminal geïnstalleerd, moet ik nog iets bijzonders doen, of kan ik het programma gewoon starten en dan de router aan en uit zetten?
 
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Inmiddels is gebleken dat de pc die geen internet meer had, ook niet rechtstreeks op de kabel verbinding kreeg. Eén keer kreeg ik bij het opstarten de melding dat de netwerkadapter niet goed functioneerde (er stond een uitroepteken bij apparaatbeheer), maar de tweede keer was dat weg.
Uiteindelijk maar terug naar mijn vaste computerwinkel mycom gebracht. Samen met een van de medewerkers nog eens alles nagelopen: niets te vinden. Hij wordt daar morgen aan een diepere analyse onderworpen.

Wat betreft het resetten van de router was men het helemaal met maestro12 eens, alleen heb ik indertijd kennelijk precies het verkeerde kabeltje meegekregen en de goeie hadden ze niet op voorraad, want hij is toch al vrij oud (drie jaar, oeps ik loop helemaal achter ;-)
Ik meld de afloop wel. Wie weet heeft later iemand er nog wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan