• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Komma wordt punt bij het opslaan .txt bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobusm

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Bekijk bijlage gegevens.xlsBekijk bijlage blanco.txtIk heb een excelbestand waar twee kolomen in staan, 1e kolom "artikel" 2e "aantal".
het gaat hier om de 2e "aantal" kolom, als ik deze opslaat als een .txt bestand (dmv een macro) dan worden de komma's om voor mij onbekende reden omgezet naar punten. Daar dit bestand wordt gebruikt om artikel en aantal in te lezen in ons automatiseringssysteem worden de aantalen niet juist ingelezen.

Wie weet hier een oplossing voor?
Zie bijlages voor het voorbeeld.

dat heeft waarschijnlijk te maken met je regional settings. Comma's zijn Nederlandse settings. waarschijnlijk wordt je text bestand ge-exporteerd met international (US) settings.

Ik heb even nog gekeken maar ik kom er ook niet goed uit. indien je "save as" gebruikt vanuit excel gaat het goed. Indien je SaveAs aanroept vanuit VBA weigert ie formats mee te nemen

Laatst bewerkt:
Maar er is toch zeker wel iemand die daar een oplossing voor heeft?

Beste WHER, ziet er goed uit ik zal het zosnel mogelijk inpassen in mijn originele bestand dan gaat ik het nog eens testen kijken of het inlezen in ons systeem goed verloopt. Daarna laat ik weten of dit is gelukt.

in iedergeval tot zover mijn dank.

Beste Wher,

Het gaat ergens fout, het TXT bestand wordt denk ik niet opgeslagen als een tekst (tab is scheidingsteken) bestand want bij het inlezen wordt artikel en aantal gezien als een veld en dat zou moeten zijn eerst veld artikelcode en dan het aantal.

Is hiervoor een oplossing of moet de code aangepast worden?

De code in post #4 is aangepast met een "vbTab" tussen artikel en aantal. Hopelijk heeft dit het gewenste effect.

Beste Wher,

Code heb ik aangepast in mijn bestand en het werkt perfect.
Ik wil je hierbij bedanken voor deze perfecte oplossing.

Bedankt.

Deze kan mi ook
Code:
Sub tst()
sq = [A1:B7]
Open "C:\blanco.txt" For Output As #1
    For j = 1 To UBound(sq)
        Print #1, sq(j, 1) & vbTab & sq(j, 2)
    Next
Close #1
End Sub

Status